کد خبر:21254
پ

باشگاه پرسپولیس قانون منع ورود خارجی ها را چطور دور زد؟

در حالی که از ابتدای فصل بیستم، قانون مضحک منع حضور مربیان و بازیکنان خارجی با توجیه صرفه جویی در منابع ارزی بیت المال وضع و اجرایی شد، امروز همچنان شاهد پرداخت های ارزی برای به خدمت گرفتن بازیکنان هستیم و به نظر می رسد این قانون تنها با یک هدف وضع شد تا مربی […]

در حالی که از ابتدای فصل بیستم، قانون مضحک منع حضور مربیان و بازیکنان خارجی با توجیه صرفه جویی در منابع ارزی بیت المال وضع و اجرایی شد، امروز همچنان شاهد پرداخت های ارزی برای به خدمت گرفتن بازیکنان هستیم و به نظر می رسد این قانون تنها با یک هدف وضع شد تا مربی همچون استراماچونی از ایران خارج شود و دیگر راه برگشتی برایش باز نباشد.

 

باشگاه پرسپولیس قانون منع ورود خارجی ها را چطور دور زد؟

باشگاه پرسپولیس قانون منع ورود خارجی ها را چطور دور زد؟

با رصد اتفاقات این روزهای فوتبال ایران به سادگی می توان متوجه شد که این قانون در ظاهر مشکلی با بازیکنان یا مربیان خارجی نداشت و به بهانه عدم پرداخت ارزی به آنها وضع شده بود و امروز شاهد این مسئله هستیم که باشگاه پرسپولیس با پرداخت ارزی، رضایتنامه شهریار مغانلو و مهدی ترابی را از باشگاه های خارجی می گیرد و در عمل این اتفاق هیچ تفاوتی با هدف ظاهری وزارت ورزش که جلوگیری از خروج ارز از بیت المال بود ندارد.

 

از همان ابتدا نیز مشخص بود که این قانون تنها با هدفف خارج کردن اندرا استراماچونی از فوتبال ایران وضع شده و طبق انتظار،، دوستان برای فصل بیست و یکم در تکاپو افتاده اند تا این قانون را لغو کنند و مثل سابق، تردد بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ایران را آزاد کنند که در این صورت با اجرای یکساله این قانون بار دیگر نقاب از چهره تاریک وزارت نشینان که این قانون مضحک را وضع کردند خواهد افتاد.

 

مسلماً درد افرادی که در وزارت ورزش چنین قانونی را وضع کردند، حی و میل بیت المال نبود چرا که اگر اینگونه بود، به جای اینکه اکنون نزدیک به 2 میلیون دلار به آندرا استراماچونی بابت غرامت کار نکرده اش پرداخت کنند با 850 هزار دلار می توانستند هم او را در استقلال نگه دارند و هم به زعم آقایان،، در بیت المال صرفه جویی کنند اما همانطور که گفته شد هدف این قانون از همان ابتدا نیز مشخص بود و پس از اجرای عملیات مورد نظر، بار دیگر این قانون برداشته خواهد شد درست مثل زمانی که یک تیم خاص معضل دروازه بانی داشت و قانون منع جذب دروازه بان خارجی برداشته شد!

 

در پایان بار دیگر متذکر می شویم که در قیاس مع الفارغ خروج کالدرون و استراماچونی از دو تیم پرسپولیس و استقلال همین بس که با خروج کالدرون هم هواداران و هم مدیران پرسپولیس و هم بازیکنان این تیم هلهله و شادی برپا کردند (مستند به اعتراات مدیران وقت پرسپولیس پس از خروج کالدرون از ایران) اما در طرف مقابل با خروج استراماچونی، ماتم در اردوگاه آبی پایتخت حکمفرما شد.

 

پی نوشت: آن دوست عزیزی که در وزارت ورزش متن این قانون مضحک را می نوشت، آیا به این موضوع دقت کرده که با تبدیل رقم قرارداد بازیکنان ایرانی به دلار، این بازیکنان نیز چیزی کمتر از بازیکنان و مربیان خارجی دریافتی ندارند و به عنوان مثال رقم قرارداد یک متوسط رو به بالای لیگ، 300 تا 400 هزار دلار برای یک فصل است که چندان تفاوتی با پرداختی به بازیکنان خارجی که به لیگ ایران می آمدند ندارد و چه بسا بازیکنان آفریقایی با ارقامی به مراتب کمتر از این اعداد حاضر به بازی در تیم های ایرانی بودند.

دیدگاه کاربران 30 دیدگاه
  • امیر 5 مارس 2021 / 7:54 ب.ظ

    اگه به شمردنه بذار ما هم بشماریم
    هم پرسپولیس مظاهری رو میخواست هم استقلال رفت استقلال
    هم پرسپولیس نادری رو میخواست هم استقلال رفت استقلال
    هم پرسپولیس مرادمند رو میخواست هم استقلال رفت استقلال
    اگه استرا رفت واسه ما هم برانکو رفت هر دو به خاطر بی پولی
    اگه تیام رفت همون فصل مهدی طارمی هم رفت الان قیمت تیام 4 میلیون دلاره ولی قیمت مهدی 12 تا
    اگه امید ابراهیمی رفت فرشاد احمدزاده هم همون فصل رفت
    اگه مجید حسینی رفت هموم فصل صادق محرمی هم رفت
    اگه جباروف رفت همون فصل وحید هم رفت
    یه سئوال کدوم از اینا هایی که از پرسپولیس رفتن ضعیف تر از بازیکنای استقلال بودن ؟؟؟

    هیچکدوم فرق بین ما هوادار های پرسپولیس اینه که همیشه کم آوردیم گفیم اشکال نداره با همین هم ادامه میدیم اما شما ها همیشه هوچی گردی کردین به همین خاطر موفق نمیشین اون فصلی که ستاره هاتون رفت میتونستید جاش بازیکن بخرید اما همون فصل پرسپولیس نتونست اون فصل چی شد استقلال تو آسیا حذف شد اما پرسپولیس نائب قهرمان

  • امیر 5 مارس 2021 / 7:37 ب.ظ

    هر وقت می بینم یه متن علیه پرسپولیسه میفهمم یا حسام ملکی نوشته یا هاتف نظی به هر حال هر وقت متن های شما دوتا بزگوار رو می بینم حالم خوب میشه چون اونقدر میخندم که تمام مشکلاتم یادتم میره مرسی از این که اوقات خنده و شادی ما را فراهم کردید خبردلار کیسه کش

  • ناشناس 5 مارس 2021 / 6:35 ب.ظ

    آقای محترم استقلال ۳بازی بدون مربی بود که کالدرون اومد به صدر بعد هم شما چرا تو کانال استقلال هستی نگرفتیم لنگیها مرده

    • احسان 6 مارس 2021 / 7:35 ق.ظ

      همین کافیه که داری تو روز روشن دروغ میگی. بنده خدا با سه بازی بیشتر تو صدر جعلی بودین.

  • منصور قرمز 5 مارس 2021 / 6:20 ب.ظ

    جالبه خیلی مسخرس پستی گذاشتین میگم نادری چطور اومد الاستقلال میشه بگین زر زیادی نزنید

    • امین 5 مارس 2021 / 6:56 ب.ظ

      نادری هم یه خیر رهگذر پول رضایتنامه ش رو داد درست مثه مغانلو و ترابی

  • احسان 5 مارس 2021 / 5:51 ب.ظ

    وقتی کالدرون رفت تیم اول لیگ بود نه اول دروغی که سه تا بازی بیشتر کرده باشه بعد صدر باشه. اول واقعی. دوم همین کالدرون تیم کیسرو با استرا برد. اگه استرا تازه اومده بود کالدرون با همون اومده بود. نویسنده بیسواد نمیدونه حتما با هزار کلک کاری کردن برانکو بره. ولی یه چیزی تو این بچه ها هست به نام شرف. غیرت که تو بعضیا نیست. ترابی ببخشید تخم کدوم کشوره که میفرمایید خارجی؟؟؟ کم استرا استرا کنید اونم دیدیم بابا همین کالدرون چپل بردش

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید