کد خبر:22401
پ

بازی پرسپولیس با افعال معکوس | پشت پرده گلایه های هدفمند چیست؟

سرمربی تیم پرسپولیس در حالی چند ماه پیش نسبت به حضور اعضای متمول در هیئت مدیره پرسپولیس گله کرد که امروز شاهد این مسئله هستیم که بر خلاف پرسپولیس که هم پنجره نقل و انتقالاتش را باز کرد و هم بازیکنان مدنظرش را از لیگ های قطر و پرتغال جذب کرد و از تیم متلاشی […]

سرمربی تیم پرسپولیس در حالی چند ماه پیش نسبت به حضور اعضای متمول در هیئت مدیره پرسپولیس گله کرد که امروز شاهد این مسئله هستیم که بر خلاف پرسپولیس که هم پنجره نقل و انتقالاتش را باز کرد و هم بازیکنان مدنظرش را از لیگ های قطر و پرتغال جذب کرد و از تیم متلاشی شده شهرخودرو نیز بازیکن گرفت این استقلال بود که اعضای هیئت مدیره متمولش (!) حتی قادر به پرداخت 3 میلیارد تومان وجه نقد برای جذب قاسمی نژاد نبودند!

 

بازی پرسپولیس با افعال معکوس | پشت پرده گلایه های هدفمند چیست؟

بازی پرسپولیس با افعال معکوس | پشت پرده گلایه های هدفمند چیست؟

درست از زمانی که یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس دستور به برکناری رسول پناه داد و وزیر ورزش نیز این درخواست را اجابت کرد، برخی اتفاقات عجیب در دو تیم دولتی استقلال و پرسپولیس رخ داد. پرسپولیس که در فصل جاری سنگین ترین فصل تاریخ خود از نظر هزینه را به واسطه پرداخت های ارزی به برانکو، بودیمیر، کالدرون و  جذب 7 بازیکن جدید در نقل و انتقالات سپری می کرد اما در هیچ موردی تا به امرو به مشکل نخورده است به طوریکه هم  7 بازیکن جدیدش در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کرد؛ هم طلب برانکو و بودیمیر را پرداخت کرد و پنجره نقل و انتقالاتش را باز کرد و هم مطالبات بازیکنان فعلی تیم پرداخت شد و در نهایت نیز در نقل و انتقالات هر بازیکنی که مربی این تیم اراده کرد جذب این تیم شد تا مشخص شود، گلایه های سرمربی پرسپولیس بی مورد بوده و تنها با هدف انحراف افکار عمومی از میزان هزینه کرد در این باشگاه و قرار دادن فشار بر باشگاه رقیب بیان شدند به طوری که سخنگوی باشگاه استقلال با طعنه نسبت به هزینه های سنگینی که در پرسپولیس انجام شد اینطور گفت که باشگاه استقلال مثل برخی باشگاه ها به چاه نفت وصل نیست که بودجه نامحدود داشته باشد.

 

در طرف مقابل تیم استقلالی وجود دارد که اعضای هیئت مدیره متمولش (!) حتی قادر به پرداخت 3 میلیارد تومان مبلغ رضایتنامه برای جذب قاسمی نژاد نبودند. آنها حتی 110 هزار دلار نداشتند تا زودتر طلب بودروف را پرداخت کرده و پنجره نقل و انتقالات استقلال را باز کنند و با پرداخت 60 هزار دلار مقدمات بازگشت میلیچ را سریعتر فراهم کنند. به عبارت بهتر اگر باشگاه استقلال 250 هزار دلار داشت می توانست بسیاری از مشکلات فعلی این تیم را حل کند اما این اتفاق رخ نداد تا مثل همیشه نوش دارو پس از مرگ سهراب به باشگاه استقلال برسد.

البته این سناریوی تکراری چند سالی هست در استقلال جاری و ساری است و هواداران این تیم فراموش نکرده اند که چطور برای تمدید قرارداد تیام و جبارف پولی در بساط نبود اما به یکباره پس از قطعی شدن رفتن این دو بازیکن پول در باشگاه استقلال سبز شد و منجر به جذب 4 بازیکن به نام های مرتضی تبریزی، نیومایر، الحاجی گرو و همام طارق شد!  یا در مورد دیگر طلب وینفر شفر که نصف طلب برانکو از پرسپولیس بود پرداخت نشد تا استقلال با پنجره بسته به لیگ قهرمانان آسیا برود و بلافاصله پس از قطعی شدن این اتفاق بار دیگر پول در این باشگاه سبز شد و پرداخت طلب شفر انجام شد! یا در مورد دیگر به قدری در پرداخت مطالبات استراماچونی و میلیچ تعلل هامدانه شد که این دو به سمت در خروج باشگاه هدایت شدند و جالب تر اینکه باشگاه استقلال به جای پرداخت مطالبات میلیچ به سراغ جذب یک مدافع پر هزینه به نام محمد نادری رفت! به طور کلی روال در باشگاه استقلال معمولاً به این صورت است که ابتدا فاجعه به وجود می آید یا به وجود می آورند و سپس با منت پولی به این تیم تزریق می شود و مشکل حل می شود اما در تیم رقیب روال به این صورت است که قبل از وقوع یک فاجعه، مشکلات این تیم حل می شود به طوری که در 4 سال اخیر به یاد نداریم این تیم در هیچ زمینه ای مشکل مالی داشته باشد و در بزنگاه های این چنینی کارش گره خورده باشد.

 

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که مسئولین پرسپولیس به این سیاست کلی رسیده اند که برای انحراف افکار عمومی از افعال معکوس استفاده کنند؛ هنوز هواداران فوتبال از یاد نبرده اند که انصاری فرد مدیرعامل وقت این تیم مدعی شد فدراسیون نمی خواهد پرسپولیس قهرمان شود! هنوز از یاد نبرده ایم که گل محمدی مدعی شد در جام حذفی قصد دارند استقلال را قهرمان کنند! اخیراً نیز افشین پیروانی در مصاحبه بعد از بازی با صنعت نفت مدعی شد که فدراسیون دوست ندارد پرسپولیس قهرمان شود که با فرمولی که در چند سال اخیر دیده ایم باید گفت با این جمله، قهرمانی پرسپولیس در این فصل رقابتها از همین حالا قطعی است! اکنون مشخص شده که پشت پرده این گلایه های هدفمند یا به قول مهدی طارمی دروغ های هماهنگ چیست و چه اهدافی را دنبال می کند چرا که به واسطه همین جوسازی ها آنها توانستند با فشار از بالا، ظرف 24 ساعت پنجره نقل و انتقالات داخلی خود را باز کنند!

 

به نظر می رسد ادامه این رویه و سیاست از جانب مجموعه عوامل مختلف در پرسپولیس با هدف کسب امتیاز بیشتر از مسئولین برگزار کننده بازیها و انحراف افکار عمومی صورت می گیرد چر که با رصد اتفاقاتی که در دو تیم استقلال و پرسپولیس در چند سال اخیر رخ دادهبه سادگی می توان به این نتیجه رسید که در نهایت چه اتفاقاتی به سود کدام تیم رخ داده است؛ تیمی که گله می کند یا تیمی که گله نمی کند؟

 

در پایان اگر پاسخی به سوالات زیر دارید، لطفاً آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

چه کسی مالک داماش را وادار کرد تا در نیمه شب و در حالی که داور بازی دیدار فینال جام حذفی پرسپولیس و داماش را نیمه تمام گذاشته بود، دوباره به استادیوم بازگردد و با گذشتن از حقش، مقابل پرسپولیس به میدان برود؟ چه کسی در موضوع لغو بازی پرسپولیس و نساجی را صادر کرد به طوری که مسئولین سازمان لیگ مدعی شدند با دستور از بالا مجبور به لغو بازی شدند؟ چه کسی با هر نوع درخواست سرمربی پرسپولیس از جمله تغییر رئیس هیئت مدیره تعویق سوپرجام، تعویق شروع لیگ، درخواست کمک مالی و … موافقت کرد؟ چه کسی ظرف 24 ساعت، فدراسیون فوتبال را مجبور کرد تا پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بدهکار را باز کند؟ چه کسی در فاصله یک هفته به شروع لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته، مالک شهرخودرو را تحت فشار قرار داد که رضایتنامه سرمربی تیمش را برای حضور در پرسپولیس صادر کند؟

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

دیدگاه کاربران 5 دیدگاه
  • ا 22 مارس 2021 / 12:35 ق.ظ

    مسعود سلطانیفر با سیاست ترین وزیر تاریخ هست باید میشد وزیر خارجه نه وزیر ورزش که با پنبه سر ما تاجیها رو ببره بعد از رفتنش لنگ به جایگاه واقعیش برای فرار از سقوط برمیگرده ..جالبه هروقت میگیم این پولا یکدفعه از کجا میاد تو حسابه لنگ هواداراش میگن ما رفتیم فینال پاداش اسیایی هست ولی بخاطر تحریمها یک دلار هم نتونستن بگیرن متاسفانه رسانه ها هم لنگی هستن و عده معدودی حقیقت رو میگن..هروقت رفتیم صدر جدول یه مشکلی حاشیه ای واسمون درست شد پارسال استرا رو فراری دادیم رفتیم فینال حذفی اسم استرا رو اوردن تا فرهاد بره با فکری رفتیم صدر غذاهای بازیکنا رو یه مدل کردن با فرهاد سه تا برد اوردیم پنجره رو روز اخر باز کردن و سه ملیارد پولو نقدی ندادن تا تنها گزینه فرهاد جذب نشه

  • حقیقت 22 مارس 2021 / 12:23 ق.ظ

    آقای ملکی دستتو میبوسم واقعا حقیقتو گفتی پول به استقلال میدن ولی وقتی که کار از کار گذشته بخاطر پول ندادن به موقع استرا رو از دست دادیم ولی باید پولشو تا اخر قراردادش بدیم خنده دار نیست؟ غیر از اینه میخوان پولای استقلال خرج الکی بشه تا رقیب براحتی قهرمان بشه برای اقای پیروز قربانی این پیشکسوت ساده دل هم متاسفم که انقد سطحی به مسایل نگاه میکنه بعد از برر دربی توسط مجیدی و رسیدن به فینال حذفی سناریوی حذف مجیدی کلید خورد فراموش نکنید که سعادتمند گفت وزارت بهش گفته بره دنبال استرا ..چرا؟ چون میخواستن تمرکز مجیدی رو بهم بزنن

  • ع ع 21 مارس 2021 / 3:14 ب.ظ

    خدایا به حق محمد واهل بیتش سلطانی فر وهمکاران دشمن استقلال خیر نبینند وخدایا ما جز تو کسی را نداریم روسیاه بشوند

  • ابی 21 مارس 2021 / 2:39 ب.ظ

    دقیقا همین چیز هایی است که میفرمایید آقای ملکی باید حرفاتو با طلا نوشت

  • سارا 21 مارس 2021 / 11:46 ق.ظ

    آفرین دقیقا گل گفتی اندازه بودجه یک مملکت خرج این لنگ شده در هر فصل و به موقع هم خرج شده و دقیقا قبل وقوع حادثه ، برا تیم مظلوم تاج هم اون آب باریکه ای که هم خرج میشه دقیقا مثل نوش داروی بعد مرگه سهرابه هیچ وقت به موقع نبوده و همیشه تیم آبی در نقل و انتقالات مشکل داشته فایده هم نداره بحث کردن پیر شدیم از دست این دولت قرمز فقط تموم شه بره به درک مطمئنم دولت بعد بدهم باشه بالاخره وزیر بدتر از مسعود لنگی نخواهد داشت حتی یه پیشکسوت لنگی هم وزیر شه باور کنید هم مثل این مسعود قصاب نخواهد بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید