کد خبر:17851
پ

بازگشت پرسپولیس به دوران حمید درخشان | پیروزی با نذر و صلوات!

پرسپولیس سرانجام پس از مدتها توانست مقابل فولاد خوزستان به یک پیروزی ارزشمند دست یابد تا به طور موقت از بحران و حاشیه دور بماند و خود را به صدر جدول لیگ برتر نزدیک تر کند. سرخ ها در حالی روز گذشته با برتری 2 بر 1 از سد فولاد خوزستان عبور کردند که نمایش […]

پرسپولیس سرانجام پس از مدتها توانست مقابل فولاد خوزستان به یک پیروزی ارزشمند دست یابد تا به طور موقت از بحران و حاشیه دور بماند و خود را به صدر جدول لیگ برتر نزدیک تر کند. سرخ ها در حالی روز گذشته با برتری 2 بر 1 از سد فولاد خوزستان عبور کردند که نمایش فنی این تیم در ادامه نمایش های ضعیف پرسپولیس پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر مشهود بود به طوری که خوش بین ترین هوادار پرسپولیس نیز روز گذشته بر این نکته اذعان داشت که فولاد خوزستان بازی به مراتب بهتری از پرسپولیس به نمایش گذاشت که حاصل آن چند موقعیت گلزنی مناسب برای شاگردان فولاد بود.

 

بازگشت پرسپولیس به دوران حمید درخشان | پیروزی با نذر و صلوات!

بازگشت پرسپولیس به دوران حمید درخشان | پیروزی با نذر و صلوات!

در یادداشتی که روز گذشته منتشر کردیم به این نکته اشاره کردیم که کادر فنی پرسپولیس نباید فریب بازی درخشان این تیم مقابل استقلال در دربی را بخورد چرا که نمایش چشم نواز پرسپولیس در دربی لزوماً به واسطه قدرت تاکتیکی پرسپولیس نبود و ضعف مفرط دو مدافع میانی استقلال بود که رصت های پیاپی گلزنی به پرسپولیس تقدیم کرد و نکته اینکه ساختار دفاعی پرسپولیس در مقابل آن استقلال بی برنامه حتی در دقیقه 92 تسلیم شد تا مشخص شود ضعف فنی این تیم که بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا گریبانگیر این تیم شده بود و منجر به تساوی های پی در پی برای تیم یحیی شد، حدس و گمان نیست و یک واقعیت عینی است و هواداران پرسپولیس دیگر شاهد آن پرسپولیس کوبنده زمان برانکو نیستند و به نوعی بازی های این تیم به دوران حمید درخشانی عقبگرد کرده که با نذر و صلوات این تیم به پیروزی می رسید و دیگر خبری از قدرت تاکتیکی پرسپولیس که هر حریی را تحت شار قرار می داد نیست.

 

این ادعا زمانی نمایان تر می شود که بازیهای پرسپولیس مقابل ذوب آهن، سپاهان و فولاد را یکبار دیگر به نظاره بنشینیم که هر سه تیم با آگاهی از نقطه ضعف پرسپولیس توانسته اند این تیم را تحت فشار قرار دهند و اگر استقلال قادر به تکرار این اتفاق نبود به واسطه ضعف کادر فنی استقلال است که در بازیهای اخیر این تیم نیز شاهد آن هستیم.

نکته غیرقابل انکار این روزها این است که پرسپولیس گل محمدی تا حد زیادی تکراری بازی می کند و حریفان دست یحیی را خوانده اند و بهانه ها و توجیهاتی مثل نبود عیسی آل کثیر نیز دیگر نمی تواند این واقعیت را پنهان کند چرا که مهاجم فرصت طلب و گلزنی همچون مهدی عبدی در این تیم حضور دارد که قادر است از هر فرصت کوچکی یک گل بسازد.

 

یحیی که در بازی های اخیر تیمش، از هر سه هافبک دفاعی خود در زمین استفاده کرده و احمد نوراللهی را کمی جلوتر از سرلک و کامیابی نیا استفاده می کند اگر چه در بازی روز گذشته مزد این حرکت خود را گرفت و نوراللهی توانست یک گل سه امتیازی با ارزش به ثمر برسانند اما کیست که نداند این گل بر روی تاکتیک از پیش تعیین شده به دست نیامد و تنها بر اثر اشتباه مدافعین فولاد و شلوغی محوطه جریمه خلق شد و اثر منفی استفاده از سه هافبک دفاعی در زمین را می توان در سایر دقایق بازی پرسپولیس دید که تا حد زیادی از توان هجومی این تیم کاسته است و بر خلاف گذشته که تیم گل محمدی به بازی هجومی علاقه داشت،ف این روزها در لاک دفاعی فرو می رود و سعی در حظ گل و استفاده از ضدحملات دارد. فوتبالی که برای هواداران پرسپولیس ناشناخته است و آنها را به دوران حضور حمید درخشان در این تیم برده است.

 

حال باید منتظر ماند و دید یحیی برای بازی بعد تیمش که دو مدافع میانی اصلی خود را در اختیار ندارد، چه تمهیدی می اندیشد و آیاقادر است از سد تیم چغر آلومینیوم اراک که هدایتش را رسول خطیبی بر عهده دارد بگذرد؟

 

پی نوشت: بسیاری بر این باورند همین تفکرات گل محمدی باعث شد تا پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم نه چندان قدرتمند اولسان بازنده باشد چرا که بی جهت یک نیمه عقب نشست و اگر از ابتدا بالا بازی می کرد، شاید به برد گلی مقابل اولسان دست پیدا می کرد چرا که همانطور که دیدیم، در نیمه دوم پرسپولیس بالا بازی کرد و اولسان نتوانست مانور زیادی روی دروازه پرسپولیس انجام دهد. گل محمدی در بازی مقابل النصر ریسک کرد و بالا بازی کرد و مزدش را گرفت اما مشخص نیست چه اتفاقی رخ داده که پرسپولیس این روزها دیگر جسارت قبل برای بالا بازی کردن و پرس حریف در زمین خودش را ندارد. از گفتمان کادر فنی پرسپولیس اینطور بر می آید که آنها قدصدارند با بضاعت موجود، با کمترین فاصله با صدر جدول خود را به نیم فصل دوم برسانند اما با توجه به 6 بازی باقیمانده تا نیم فصل برای پرسپولیس به نظر میرسد این پرسپولیس با این  سبک بازی باز هم امتیاز از دست میدهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید