کد خبر:33358
پ

اگر VAR بود، استقلال برای پرسپولیس اولسان می شد

باشگاه استقلال طی درخواستی رسمی از فدراسیون فوتبال خواستار استفاده هر چه سریعتر از فناوری VAR در مسابقات لیگ برتر شد چرا که معتقد است با توجه به اشتباهات پیاپی داوران در هفته های اخیر، بین 6 تا 8 امتیاز از حق این تیم به واسطه اشتباهات عجیب داوری تضییع شده است.   اگر VAR […]

باشگاه استقلال طی درخواستی رسمی از فدراسیون فوتبال خواستار استفاده هر چه سریعتر از فناوری VAR در مسابقات لیگ برتر شد چرا که معتقد است با توجه به اشتباهات پیاپی داوران در هفته های اخیر، بین 6 تا 8 امتیاز از حق این تیم به واسطه اشتباهات عجیب داوری تضییع شده است.

 

اگر VAR بود، استقلال برای پرسپولیس اولسان می شد

اگر VAR بود، استقلال برای پرسپولیس اولسان می شد

نکته جالب در خصوص VAR اینکه در چند سال گذشته تیم پرسپولیس بیشترین سود را از VAR در دربی ها کرده و در دربی های متوالی به واسطه نبود فناوری VAR از اعلام پنالتی به سود استقلال گریخته است که از مهمترین آنها می توان به پنالتی دقیقه 2 وحید امیری روی مهدی قایدی اشاره کرد و در ادامه به خطای هند پنالتی وحید امیری مقابل ارسال محمد نادری در فصل گذشته رسید.

اما اوج اشتباهات داوری در دربی 97 رخ داد که با توجه به تصاویر منتشر شده، دو پنالتی استقلال در این دیدار دیده نشد که اگر فناوری VAR در این بازی به کار رفته بود، پرسپولیس مثل فینال آسیا که با دو پنالتی که توسط VAR تشخیص داده شد، با دو پنالتی مقابل استقلال بازنده شده بود.

هر چه که هست به نظر می رسد منافع برخی افراد یا تیم ها در نیامدن VAR به فوتبال ایران نهفته است چرا که با عدم ورود این فناوری به فوتبال ایران، همچنان قادرند با اشتباهات حالا دیگر عمدی داوری، بر روی نتایج مسابقات تاثیر بگذارند و در نهایت با یک عذرخواهی و جمله کلیشه ای اشتباهات داوری جزئی از بازی است، موضوع را فیصله دهند.

در هفته های اخیر نیز به نظر می آید، اختلاف بین سازمان لیگ و باشگاه استقلال باعث نمود آن در داوری های پر حرف و حدیث در دیدارهای استقلال شده است چرا که وقوع این اشتباهات سریالی در 4 هفته اخیر کمی غیر طبیعی به نظر می رسد و ظاهراً توصیه ای مبنی بر عبور از اتفاقات محوطه جریمه حریفان استقلال در هفته های اخیر به داوران شده است که همگی اعتقادی به اعلام پنالتی های محرز به سود این تیم ندارند.

کلیدواژه : استقلالدربی 97

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • بی نام 5 دسامبر 2021 / 11:25 ق.ظ

    بابا وقتی تو اصفهان اونجوری اغتشاشگران رو سرکوب و تار و مار میکنن یک استقلال اغتشاش گر رو‌هم براش پنالتی نمیکیرن ،مثل آب خوردن.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید