کد خبر:8037
پ

اندر احوالات بیانیه طنز مدیرعامل استقلال: نیامدن استراماچونی هم به گردن هوادار افتاد!

مدیرعامل استقلال سرانجام پس از سکوت طولانی که در خصوص برخی اتفاقات چند ماه اخیر تیم پیشه کرد بود شب گذشته در بیانیه ای تصویری با هواداران این تیم صحبت کرد؛ او در این بیانیه سعی کرد تا خود را از هرگونه تقصیری مبرا کند و بابت تک تک اتفاقاتی که در این برهه حساس […]

مدیرعامل استقلال سرانجام پس از سکوت طولانی که در خصوص برخی اتفاقات چند ماه اخیر تیم پیشه کرد بود شب گذشته در بیانیه ای تصویری با هواداران این تیم صحبت کرد؛ او در این بیانیه سعی کرد تا خود را از هرگونه تقصیری مبرا کند و بابت تک تک اتفاقاتی که در این برهه حساس برای تیم افتاد، بازیکن و هوادار و حتی مربی را مقصر جلوه دهد.

 

افشای هزینه های استقلال توسط سعادتمند | پرداخت 522 میلیونی به سوسانو

 

اندر احوالات بیانیه طنز مدیرعامل استقلال: نیامدن استراماچونی هم به گردن هوادار افتاد!

اندر احوالات بیانیه طنز مدیرعامل استقلال: نیامدن استراماچونی هم به گردن هوادار افتاد!

سعادتمند: ویزای ایتالیا را از 3 ماه قبل گرفته بودم و نمی دانستم رفتنم همزمان با دربی می شود

مدیرعامل استقلال در حالی سعی در توجیه اتفاقات قبل از دربی و مصاحبه های رنگارنگ مسلسل وارش داشت که فراموش کرد اصل مطلب را ادا کند. هوادار استقلال می خواهد بداند چرا این سفر ایتالیا بدون هماهنگی با وزارت ورزش و با بوق و کرنای زیاد و رسانه ای شدن ماجرا همراه شد؟ چرا از بدو شروع این سفر همواره با مصاحبه های مختلف، جایگاه سرمربی وقت را به واسطه کدورت شخصی که بینتان بود، متزلزل کردید؟ اگر قبول کنیم همزمانی تاریخ سفر سعادتمند به ایتالیا با دربی بدون غرض بوده باشد، اما جار و جنجال و بوق و کرنای رسانه ای که از تک تک جزئیات مذاکرات با استراماچونی در رسانه ها منتشر می شد را نمی توان باور کرد که اتفاقی بوده باشد که همین جار و جنجال باعث بر هم خوردن تمرکز تیم و استعفای مجیدی شد.

 

سعادتمند: به استرا گفتیم اگر تیم در جام حذفی نتیجه نگرفت خواهان بازگشتش هستیم!

این صحبت خود تائیدی بر تلاش های استاد سعادتمند برای نتیجه نگرفتن استقلال در جام حذفی با مجیدی و بازگرداندن استراماچونی بود چرا که با تمام قدرت در ایجاد حاشیه برای تیم مجیدی قبل و بعد از دربی تلاش کرد تا پلن 1 ماموریت بازگرداندن استراماچونی اجرایی شود اما او فکرش را نمی کرد که این ماموریت کور که بدون هماهنگی با وزیرورزش انجام شده، به جایی نخواهد رسید و نامه نگاری های او به مقامات بالادست سلطانی فر هم نمی تواند مانع از اجرای قانونی شود که توسط وزارت ورزش وضع شده است و با این اقدام نابخردانه خود، نه تنها وقت باشگاه استقلال را تلف کرد بلکه باعث از دست رفتن یک جام مهم برای استقلال شد و از همه مهمتر، سرمربی این تیم را از آن جدا کرد تا تیم با وضعیتی مستاصل پای به لیگ قهرمانان آسیا بگذارد.

 

سعادتمند: افزایش محبوبیت استراماچونی و درخواست هواداران، قیمت او را بالا برد!

سعادتمند درحالی این موضوع را مطرح کرد که هرگز به این مورد اشاره نکرد که چرا با وجود علم به قانون ممنوعیت حضور مربی خارجی در آن مقطع حساس به سراغ بازگرداندن استراماچونی رفت و این در حالی بود که تیم استقلال با فرهاد مجیدی در مسیر خوبی قرار گرفته بود اما سعادتمند ترجیح داد ناکامی اش در دریافت تخفیف و همچنین بازگرداندن استراماچونی را به گردن هوادار بیچاره استقلال بیاندازد که قیمت او را بالا برده است! (البته ارقام مطرح شده در مصاحبه سعادتمند هنوز از سوی استراماچونی تائید نشده است) در تناقض ادعای شب گذشته سعادتمند با بیانیه رسمی باشگاه استقلال در خصوص پایان مذاکرات برای بازگرداندن استرا همین بس که در آن بیانیه هیچ اشاره ای به مبلغ بالای درخواستی استراماچونی نشده بود و تنها قانون منع حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران به عنوان عامل عدم بازگشت استراماچونی عنوان شد اما در بیانیه شب گذشته هیچ اشاره ای به آن قانون نشد و تنها اختلاف بر سر رقم پیشنهادی استرا که توسط هواداران بالا برده شده بود (!) به عنوان علت نیامدن استرا عنوان شد.

 

سعادتمند: عامل عدم موفقیت تیم در آسیا، شب زنده داری و قلیان کشیدن چند بازیکن و خوابیدن تا لنگ ظهر آنها بود!

او در حالی سعی کرد تا از عملکرد ضعیفش در لیگ قهرمانان آسیا دفاع کند که اینبار قصد داشت بازیکنان را در مقابل هواداران قرار دهد؛ اینکه بازیکنی از ایران با خودش قلیان به قطر برده باشد، امری است تقریباً محال و غیرقابل باور چرا که با توجه به حساسیت افکار عمومی به این قضیه، هیچ بازیکنی حتی فکر انجام چنین کاری به سرش نمی زند که با هواپیما با خودش قلیان به قطر حمل کند تا در اذهان عمومی به عنوان بازیکن قلیانی معرفی شود! در خصوص اینکه بازیکنی تا لنگ ظهر خوابیده یا صبحانه ش را در ساعت 13 خورده هم شک و تردید زیادی وجود دارد چرا که اگر این مورد وجود داشت، قاعدتاً کادر فنی این موضوع را مطرح می کرد و اصولاً چنین اتفاقی بعید به نظر می رسد که بازیکنی در قالب یک اردوی تیمی بخواهد چنین رفتاری را از خود نشان دهد که حتی اگر این موارد نیز بوده باشد، این موضوع مستقیماً ضعف مدیریت سعادتمند را نشان می دهد که در تهران مشغول بازی با تیم اهالی رسانه بود و بازیکن تیمش در قطر این گونه رفتار کرده است! آیا سیاست مبهم گویی و بدبین کردن هوادار نسبت به بازیکن رویه جدید شما برای نابود کردن استقلال فعلی است؟ بهتر نیست به جای این سبک صحبت کردن از دلایل ماندن روزبه چشمی در قطر بگویید که با شما عکس یادگاری انداخت اما در آستانه پیوستن به ام صلال است! سناریوی احتمالی در این خصوص این است که روزبه چشمی به عنوان بازیکن قلیونی معرفی شود و مدیرعامل استقلال به عنوان سمبل مبارزه با قلیون، او را از تیم کنار گذاشته و او به تیم ام صلال پیوسته است!

 

سعادتمند: بازیکن دو میلیاردی امروز 10 میلیارد می خواهد

مدیرعامل استقلال در حالی قصد داشت رقم های درخواستی ستاره های تیم را غیرموجه جلوه دهد که بدون توجه به شرایط امروز جامعه این صحبتها را مطرح کرد. آیا او انتظار دارد در وضعیتی که قیمت دلار، قیمت طلا، قیمت مسکن، قیمت خودرو و …. چندین برابر شده، ستاره تیمش نیز با همان رقمی که 2 سال قبل قرارداد امضا کرده در تیم ماندگار شود؟  بازیکنان فعلی قیمت خود را با توجه به تاثیرگذاری شان در فصل و همچنین نیم نگاهی به قیمت گذاری سایت ترانسفر مارکت ارزش گذاری می کنند و درخواست رقم 10 میلیارد تومان برای یک بازیکن ایرانی معادل رقم 300 هزار دلار است. به واقع آیا علی کریمی که با پیشنهاد 800 هزار دلاری رو به رو است باید به عشق  هواداران استقلال تنها با 60 هزار دلار (معادل 2 میلیارد تومان) در استقلال بماند؟ شاید بهتر باشد مدیرعامل استقلال به جای شوی رسانه ای و راه اندازی رشته فوتسال و کشتی و … برای باشگاه استقلال، ابتدا وضعیت تیم اصلی فوتبال را مشخص کند و از هزینه تراشی های جانبی اجتناب کند چرا که حفظ ستاره های تیم در اولویت هواداران استقلال قرار دارد و همانطور که دیدیم، علی کریمی با دو بازی نصف و نیمه ای که برای استقلال انجام داد، کیفیت بالای خود را نشان داد پس اگر هم درخواست 10 میلیارد تومانی کرده بادش، سخن بیراهی نگفته است.

 

سعادتمند: ریز هزینه های باشگاه به این شرح است

یکی از غیرحرفه ای ترین حرکاتی که مدیرعامل استقلال در بیانیه شب گذشته خود انجام داد، اعلام ریز هزینه های باشگاه در تریبون عمومی بود که به نوعی اسناد محرمانه هر مجموعه ای تلقی می شود و لزومی برای اعلام مبلغ دقیق هزینه ها تا این سطح نبود و مشخص نیست هدف دقیق سعادتمند از انجام اینکار چه بود.

 

سعادتمند: بیش از 1000 میلیارد تومان به سرمایه و دارایی استقلال اضافه کردیم

مدیرعامل استقلال که به نظر می رسد بازی با لغات را خوب بلد است با اشاره به اضافه شدن دو مجموعه ورزشی به دارایی های استقلال که ارزش دارایی های استقلال برای ورود به فرابورس را به بیش از 1000 میلیارد تومان رسانده این افتخار بزرگ ر به نام خود سند زد و این در حالیست که چه او مدیرعامل استقلال بود یا نبود، این پروسه از سوی وزارت ورزش انجام می شد و اضافه شدن دو مجموعه ورزشی به دارایی های استقلال و پرسپولیس در کارنامه مدیرعاملان این دو باشگاه درج نخواهد شد.

 

سعادتمند: مستنداتی داریم که فدراسیون مانع حضور داریوش شجاعیان در لیست آسیایی استقلال شد

او در حالی قصد داشت تا قصور خود در پیگیری حضور داریوش شجاعیان در لیگ قهرمانان آسیا را به گردن فدراسیون فوتبال بیاندازد که تا دو ساعت قبل از بازی این تیم مقابل الشرطه اصلا نمی دانست چنین اتفاقی رخ داده و مشغول بازی با تیم فوتبال اهالی رسانه بود و پس از آن متوجه این فاجعه و کارشکنی فدراسیون فوتبال در مانع تراشی برای حضور شجاعیان در لیگ قهرمانان آسیا شده است. آیا او به عنوان مدیر عامل نمی بایست پیگیر وضعیت ستاره ای همچون شجاعیان می شد تا پس از اتمام فصل در فوتبال داخلی، بلافاصله در شروع نقل و انتقالات، نام بازیکن خود را به لیست استقلال اضافه می کرد تا چنین مشکلی برای کادر فنی پیش نیاید؟  آیا او از عملکرد مثبت و سریع مدیران پرسپولیس درس نگرفت که با علم به اینکه محرومیت نقل و انتقالاتی در راه دارند، به سرعت بازیکنان جدید خود را گرفته و در لیست آسیایی ثبت کردند و امروز ثمره این حرکت را در نتایج پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا می بینیم که 6 بازیکن جدید این تیم چگونه به کمک یحیی گل محمدی آمدند. اگرچه فدراسیون فوتبال در این زمینه کارشکنی کرد و خصومت خود با باشگاه استقلال را علنی کرد اما قصور سعادتمند در پیگیری موضوع قبل از شروع لیگ قهرمانان آسیا نیز امری نابخشودنی محسوب می شود.

 

سعادتمند: قایدی را نمی فروشیم مگر رقم درشت باشد!

مدیرعامل استقلال در بخشی از صحبتهایش با عقب نشینی از مواضع قبلی اش که مدعی بود قایدی فروشی نیست اینبار به مشکلات مالی باشگاه در ماههای آتی اشاره کرد و مدعی شد اگر پیشنهاد چشمگیری برای قایدی روی میز باشد، به فروش قایدی فکر خواهیم کرد و با این حساب هواداران استقلال می بایست خود را از حالا آماده رفتن ستاره اوج گرفته تیمشان باشند تا طلب امثال شفر پرداخت شود! پیشتر نیز در موضوع فروش الهیار صیادمنشف مدیریت وقت استقلال مدعی شد که برای پرداخت طلب بدهکاران مجبور به فروش الهیار شدیم اما سوالی اساسی که در این بین مطرح می شود این است که چرا باشگاه رقیب در چند سال گذشته این تعداد ستاره را برای پرداخت بدهی هایی که به مراتب بیشتر از استقلال بوده، از دست نداده است؟ (بیشتر بازیکنانی که از پرسپولیس جدا شدند، به عنوان بازیکن آزاد از این تیم رفتند و مبلغی به باشگاه به عنوان حق ترانسفر نرسید به جز  1 یا 2 مورد)

 

در هر حال، بیانیه شبانه مدیرعامل استقلال بیش از اینکه او را از مظان اتهام تبرئه کند، بیشتر غرق دردسر کرد چرا که به جای عذرخواهی بابت برخی اتفاقات سعی در توجیه و مقصر جلوه دادن دیگران کرد که این موضوع از چشم تیزبین هواداران استقلال پنهان نخواهد ماند. راستی ماجرای معرفی خائن باشگاه که اسناد محرمانه را به رسانه ها می داد، به کجا رسید استاد؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید