کد خبر:40196
پ

اندر احوالات احکام احمقانه کمیته انضباطی | ساپینتو به چه جرمی محروم شد؟

سرانجام طبق پیش بینی ها، حکم طنز کمیته انضباطی علیه سرمربی استقلال اعلام شد و ساپینتو علاوه بر تحمل یک جلسه محرومیت بابت کارت قرمزش می بایست دو جلسه محرومیت انضباطی + جریمه نقدی را هم تحمل کند! اندر احوالات احکام احمقانه کمیته انضباطی | ساپینتو به چه جرمی محروم شد؟ این حکم از آن […]

سرانجام طبق پیش بینی ها، حکم طنز کمیته انضباطی علیه سرمربی استقلال اعلام شد و ساپینتو علاوه بر تحمل یک جلسه محرومیت بابت کارت قرمزش می بایست دو جلسه محرومیت انضباطی + جریمه نقدی را هم تحمل کند!

اندر احوالات احکام احمقانه کمیته انضباطی | ساپینتو به چه جرمی محروم شد؟

این حکم از آن جهت طنز و البته احمقانه به نظر می رسد که کادر فنی تیم گل گهر عامل به وجود آمدن تنش در انتهای بازی و هجوم به سمت نیمکت استقلال بوده اند و اگر ساپینتو هر عکس العملی هم از خود نشان داده به واسطه دفاع از خود در مقابل یورش گل گهری ها بوده است. آیا آن فردی که این حکم احمقانه را صادر کرده می تواند تصور کند، فردی به سمت فرد دیگر حمله کند و او در مقابل مهاجم تنها نظاره گر باشد؟

چه توجیهی برای پرخاشگری سرمربی تیمی که برایش در دقیقه 90 پنالتی گرفته شده وجود دارد؟ او که علی القاعده می بایست خوشحال ترین فرد روی زمین در آن لحظات باشد. پس عامل خشمگین شدن او، فرد و افرادی بودند که غیرقانونی از باکس نیمکت خود خارج شدند و به سمت نیمکت استقلال و کمک داور یورش آوردند.

نکته جالب اینکه حکم ساپینتو زودتر از احکام متخلفین واقعی یعنی مسئولین گل گهر صادر شده است که خود گویای بسیاری از مسائل است. اینکه ساپینتو از داور بخواهد فارغ از جوسازی گل گهری ها(تیری در تاریکی برای دخیل کردن کمک داور در نظر نهایی داور) قاطعانه تصمیمش در خصوص پنالتی واضح را اجرا کند آیا جرم است؟

 

پیشتر نیز در جریان بازی نیمه کاره پرسپولیس و تراکتور در حالی که تماشاگران منتسب به تراکتور عامل ناامنی در استادیوم یادگار شده بودند، و عامل تحریک بازیکنان پرسپولیس محسوب می شدند، امید عالیشاه و تیم پرسپولیس هم مورد لطف کمیته انضباطی قرار گرفتند و محروم شدند.

 

با این رویه عجیبی که در کمیته انضباطی شاهد آن هستیم، پس نیمکت و هواداران تیمهای رقیب می توانند با ایجاد جوی تحریک آمیز برای مربی و بازیکن حریف، زمینه محرومیت او را فراهم آورند!

در چنین صحنه هایی که کنش متخلف باعث واکنش طرف مقابل می شود، معمولاً محرومیت سنگین برای کنش گر و جریمه نقدی برای واکنش احتمالی در نظر گرفته می شود نه اینکه فردی که واکنش نشان داده را هم مثل عامل تحریک محروم کنند!

جناب کمیته انضباطی جدای از اشتباهات عجیب داوری، همین بی عدالتی ها را جوانان این کشور دیده و می بینند که این روزها کف خیابان شعار می دهند …

کلیدواژه : ساپینتو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید