کد خبر:7141
پ

اعتراض به بی تفاوتی بازارگردان به سهام نمادهای کوچک بورس

در حالی که چند روزی هست که وضعیت بازار بورس از جو روانی به شدت منفی فاصله گرفته و تعادل نسبی در برخی نمادهای شاخص ساز را شاهد هستیم؛ اما هنوز اعتراضات زیادی نسبت به عدم توجه بازارگردان برای جمع کردن صف های فروش بی مورد بسیاری از نمادهای کوچک بورسی هستیم که مورد حمایت […]

در حالی که چند روزی هست که وضعیت بازار بورس از جو روانی به شدت منفی فاصله گرفته و تعادل نسبی در برخی نمادهای شاخص ساز را شاهد هستیم؛ اما هنوز اعتراضات زیادی نسبت به عدم توجه بازارگردان برای جمع کردن صف های فروش بی مورد بسیاری از نمادهای کوچک بورسی هستیم که مورد حمایت قرار نگرفتند.

 

اعتراض به بی تفاوتی بازارگردان به سهام نمادهای کوچک بورس

اعتراض به بی تفاوتی بازارگردان به سهام نمادهای کوچک بورس

این روزها بار دیگر نمادهای اصطلاحاً دولتی و نمادهایی که از بالا رفتن قیمت دلار منتفع شده اند در کانون توجه قرار گرفته اند و شعارهای حمایتی دولت از بازار سرمایه تنها به چند سهم خاص خلاصه می شود که البته برای دولت نیز منفعت در پی دارد چرا که دولتی ها با خرید سهام این شرکت ها در کف قیمتی و فروش آم در قیمت های بالاتر در روزهای آتیف به نوعی نوسان گیری کرده و سود شناسایی می کنند.

 

در این شرایط، هنوز تکلیف بسیاری از  سهامداران که در صف های فروش سنگین و ساختگی قرار گرفته اند مشخص نیست . به طور مثال از نماد بالاس می توان یاد کرد که در 60 روز گذشته به طور فرسایشی با بیش از 50 درصد افت قیمتی یکی از مواردی است که در بیشینه اشباع فروش قرار دارد و این موضوع با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت این شرکت و بنیاد مناسب آن، در تضاد است.

 

تحلیل بنیادی شرکت بالاس

 

البته مثال های بسیاری در این زمینه می توان برشمرد (ثنوسا، حسینا و …) که علی رغم ارزندگی و بنیاد قوی این شرکتها در سودسازی، بازارگردان بازار نسبت به متعادل سازی این نمادها و نقدشوندگی آنها بی تفاوت است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید