کد خبر:21517
پ

اشتباه محاسباتی جمشید نورشرق در مورد بدهی پرسپولیس و تیم های بدهکار

ماجرای بدهی های پرسپولیس و پنجره نقل و انتقالات این تیم به موضوع مناقشه این روزهای فوتبال ایران تبدیل شده است و روز گذشته تنها پس از 24 ساعت، شاهد این بودیم که علی رعم اعلام قبلی فدراسیون فوتبال، پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس با ارائه تضمین کتبی مبنی بر پرداخت کامل بدهی ها تا […]

ماجرای بدهی های پرسپولیس و پنجره نقل و انتقالات این تیم به موضوع مناقشه این روزهای فوتبال ایران تبدیل شده است و روز گذشته تنها پس از 24 ساعت، شاهد این بودیم که علی رعم اعلام قبلی فدراسیون فوتبال، پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس با ارائه تضمین کتبی مبنی بر پرداخت کامل بدهی ها تا 3 ماه آینده باز شد تا موجب اعتراض چند شاکی عصبانی پرسپولیس از جمله سوشا مکانی شود.

 

اشتباه محاسباتی جمشید نورشرق در مورد بدهی پرسپولیس و تیم های بدهکار

اشتباه محاسباتی جمشید نورشرق در مورد بدهی پرسپولیس و تیم های بدهکار

در همین ارتباط و چرخش 180 درجه ای موضع کمیته تعیین وضعیت جمشید نورشرق در رابطه با این موضوع توضیحاتی ارائه کرد که به نظر می رسد برای فوتبال ایران خطرناک باشد. نورشرق در توجیه باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس اینطور اعلام کرد که مدیران پرسپولیس با بخشی از طلبکاران تسویه حساب کرده اند و برای تسویه با بقیه نیز تا 3 ماه آینده تضمین کتبی داده اند و این درحالیست که تاریخ بسیاری از احکام  قطعی صادره علیه پرسپولیس به قبل از سال 99 باز می گردد و فدراسیون فوتبال ایران به نمایندگی از 4 تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، مدارک و مستندات تسویه حساب کامل این باشگاه ها با طلبکاران خود را به AFC ارسال کرده تا پروانه حرفه ای برای حضور این تیم ها در لیگ قهرمانان آسیا صادر شود.

در این شرایط در صورتی که سوشا مکانی یا هر شاکی دیگری، این قضیه را به AFC بکشاند، سندسازی فدراسیون فوتبال در موضوع کسب مجوز حرفه ای برای 4 باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان آسیا آشکار خواهد شد و نه تنها اعتبار فدراسیون فوتبال زیر سوال خواهد رفت بلکه احتمالاً با محرومیت نیز مواحه خواهد شد چرا که پیشتر همین کمیته تعیین وضعیتی که امروز حبت از مهلت به تیم های بدهکار می کند، با مستندات باشگاه ها به مسئولین AFC اعلام کرده بود این تیم ها بدهی ندارند و اگر امروز خلاف این موضوع از طریق سوشا مکانی به AFC ثابت شود، تبعات احتمالی این اتفاق متوجه کمیته تعیین وضعیت و فدراسیون فوتبال خواهد بود چرا که خطر تعلیق و محرومیت فوتبال ایران به واسطه این موضوع کم نیست.

 

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این اشتباه تنها شامل حال پرسپولیس نشده و فدراسیون فوتبال پیشتر در مورد همه تیمهای ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا با توجه به مستنداتی که برای AFC ارسال کرده مدعی شده این تیم ها بدهی دیگری ندارند.

 

در انتها باید گفت اگر پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس و سایر تیمهای بدهکار به همین سادگی و با ارائه یک تضمین کتبی و گرفتن مهلت بسته نمی شد، چرا تاکنون اینکار انجام نشده بود؟ آیا مسئولین پرسپولیس نمی دانستند می توانند با انجام اینکار، پنجره خود را باز کنند و از مهدی ترابی در بازی مقابل صنعت نفت استفاده کنند؟ در حال حاضر تغییری در صورت مسئله ایجاد نشده و تا این لحظه چند نفر از شاکیان پرسپولیس همچنان مدعی هستند بدون توافق با آنها، پنجره پرسپولیس باز شده و به نوعی فدراسیون فوتبال به نمایندگی از شاکیان، مهلت 3 ماهه برای تسویه حساب با شاکیان را قبول کرده است و این در حالیست که کمیته تعیین وضعیت در جایگاهی نبوده و نیست که به جای شاکیان، تصمیم بگیرد و تنها وظیفه ش تعیین تکلیف وضعیت شکایات و قراردادهای فی مابین باشگاه ها با طرف های مقابلشان است. به عنوان مثال اکنون که بازیکنی همچون شایان مصلح یا سوشا مکانی که توافقی برای کسب رضایت آنها برای این مهلت سه ماهه صورت نگرفته اگر موافق با این مهلت نباشند، کمیته تعیین وضعیت چه جوابی برای ارائه به AFC خواهد داشت؟

 

به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس می بایست راساً با شاکیان خود توافق انجام می داد و رسید توافق برای مهلت برای پرداخت بدهی را به کمیته تعیین وضعیت ارائه می داد نه اینکه کمیته تعیین وضعیت به نمایندگی از شاکیان، در خصوص این مورد تصمیم گیری کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید