کد خبر:36769
پ

استقلال در صورت قهرمانی دو کاپ می گیرد | کاپ طلایی چیست و چطور به استقلال می رسد؟

با پیروزی دقایق آخری استقلال مقابل پدیده مشهد، حالا شانس استقلال برای رسیدن به قهرمانی بیشتر از قبل شده و آنها برای تثبیت قهرمانی خود به 4 امتیاز از 4 بازی باقیمانده خود نیاز دارند که به عبارتی با یک برد و یک تساوی دیگر، قهرمانی آبی ها مسجل خواهد شد.   استقلال در صورت […]

با پیروزی دقایق آخری استقلال مقابل پدیده مشهد، حالا شانس استقلال برای رسیدن به قهرمانی بیشتر از قبل شده و آنها برای تثبیت قهرمانی خود به 4 امتیاز از 4 بازی باقیمانده خود نیاز دارند که به عبارتی با یک برد و یک تساوی دیگر، قهرمانی آبی ها مسجل خواهد شد.

 

استقلال در صورت قهرمانی دو کاپ می گیرد | کاپ طلایی چیست و چطور به استقلال می رسد؟

استقلال مجیدی دو کاپ قهرمانی می گیرد | مسئولین کاپ طلایی را آماده کنند

مجیدی که تا اینجای فصل با انواع بی مهری ها و کارشکنی ها در حق تیمش توانسته تیمی بدون شکست را تا هفته بیست و ششم لیگ برتر هدایت کند، رکوردهای فراوانی را در تاریخ لیگ برتر و فوتبال ایران جا به جا کرده است و اگر بتواند با همین رویه تا انتهای فصل پیش برود چند رکورد جدید دیگر را در کتاب فوتبال ایران به ثبت خواهد رساند که به نظر نمی رسد هیچ تیمی تا مدتها قادر به تکرار آن باشد.

استقلال مجیدی در حالی با 60 امتیاز، صدرنشین لیگ برتر است که بیشترین امتیاز تیم قهرمان در لیگ برتر تا قبل از این 67 امتیاز بوده که به دوره گل محمدی و برانکو در پرسپولیس باز می گردد. او می تواند با پیروزی در بازیهای باقیمانده و یا پیروزی در 4 بازی باقیمانده به مجموع امتیاز 72 برسد که نه تنها رکورد گل محمدی و پرسپولیس را در این زمینه می شکند بلکه برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران، تیم قهرمان لیگ به بیش از 70 امتیاز در یک فصل فوتبالی می رسد.

اما ویژه ترین اتفاق ممکن برای استقلال و مجیدی در صورت تداوم شکست ناپذیری تا انتهای لیگ، کسب عنوان خاص “قهرمان طلایی” است که تیم های کمی در سطح فوتبال جهان توانسته اند به این عنوان دست پیدا کنند.

کاپ قهرمان طلایی به تیمی اهدا می شود که یک فصل فوتبالی را بدون شکست سپری کند و به عنوان قهرمانی برسد. این کاپ در کنار کاپ اصلی مسابقات به تیم قهرمان اهدا می شود.

در قاره آسیا تنها تیم الهلال بوده که توانسته به این عنوان برسد و اگر استقلال نیز به این مهم نائل شود، دومین تیم آسیایی خواهد بود که این کاپ ارزشمند را در ویترین افتخارات خود خواهد داشت.

در فوتبال اروپا نیز فقط 5 تیم موفق به کسب این کاپ شده اند که عبارتند از:  رئال مادرید در فصل 1931-1932 ، آث میلان در فصل 1991-1992 ، آژاکس در 1994-1996، یوونتوس 2011-2012، سلتیک 2016-2017 .

 

گفتنیست در صورت بسته ماندن دروازه استقلال در 4 بازی آتی، دو رکورد دیگر به رکوردهای پرتعداد این فصل استقلال اضافه خواهد شد: رکورد بیشترین کلین شیت و کمترین گل خورده در تاریخ لیگ برتر.

کلیدواژه : استقلال

دیدگاه کاربران 6 دیدگاه
  • رجبعلی 11 مه 2022 / 11:15 ق.ظ

    هنوز که معلوم نیست که موفق بشیم و همش حدس گمانه ولی یک چیز حتمیه وآن سرخوردگی لنگیان همیشه سوراخ وپاره شدن ارتش سرخ

  • ارتش سرخ 10 مه 2022 / 11:46 ب.ظ

    کاپ بدین فرحناز پودری

    • ناشناس 11 مه 2022 / 9:09 ق.ظ

      یه کاپ هم بدین به یحیی متوهم و طرفداران مفنگی و سیگاری لنگ واسه تیم فقط بهانه .

    • پرسپولیس هشت تایی بوسیله سرورش استقلال 11 مه 2022 / 4:46 ب.ظ

      رکورد پودری شدن که دست تیم پیگوزیه . اولین فوتبالیستای ایرانی که دوپینگ کردند کاویانپور و فلاحت زاده و سعداوی از تیم پیگوزی. شاه فرهاد سرور همه پیگوزی هاس

  • تاج 10 مه 2022 / 6:55 ب.ظ

    درود بر شما آقای ملکی و همه همکاران پاک و با دانش بتاکاپ ، از گفتن واقعیت های فوتبال نامرد در حق تاج و عظمت آبی های ایران و همچنین کاپ طلایی که خیلی ها از آن بی خبر بودند!! و الان آتش گرفته آمد سپاسگذاریم .

  • مددی 10 مه 2022 / 2:37 ب.ظ

    بدون تردید این استقلال شایسته کاپ طلایی قهرمانی است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید