کد خبر:40289
پ

استقلال بدتر از پرسپولیس | سرخابی ها لایق قهرمانی نیستند

هفته نهم لیگ برتر در حالی با صدرنشینی مشترک سرخابی های پایتخت به پایان رسید که استقلال نیز در نمایشی نه چندان مقتدرانه، با اشتباه مدافع حریف به در فولاد شهر به پیروزی رسید تا در کیفیت بازی و چگونگی به پیروزی رسیدن مشابه رقیب سنتی عمل کرده باشد. استقلال بدتر از پرسپولیس | سرخابی […]

هفته نهم لیگ برتر در حالی با صدرنشینی مشترک سرخابی های پایتخت به پایان رسید که استقلال نیز در نمایشی نه چندان مقتدرانه، با اشتباه مدافع حریف به در فولاد شهر به پیروزی رسید تا در کیفیت بازی و چگونگی به پیروزی رسیدن مشابه رقیب سنتی عمل کرده باشد.

استقلال بدتر از پرسپولیس | سرخابی ها لایق قهرمانی نیستند

پس از اینکه هواداران پرسپولیس از نحوه بازی تیمشان در چند هفته اخیر شکایت کردند و پیشکسوتان این تیم نیز مدعی شدند این تیم با این سبک بازی به قهرمانی نمی رسد، شب گذشته شاهد نمایش ضعیف استقلال در فولادشهر بودیم که تک موقعیت های این تیم نیز تنها به واسطه نبوغ فردی بازیکن انرژیکی به نام محمد محبی به دست می آمد وگرنه استقلالی ها با کار گروهی نتوانستند نه در زمین و نه در هوا، خط دف[/button]اع ذوب آهن را مغلوب کنند و تنها اشتباه مدافع این تیم حکم به برتری ثانیه های پایانی آبی ها داد.

از طرف دیگر استقلال نیز مثل پرسپولیس اگرچه گلی در این دیدار دریافت نکرد اما این به معنای استحکام ساختار دفاعی این تیم نبود چرا که ذوب آهنی ها بارها از چپ و راست، خط دفاع استقلال را دور زدند و مدافعین استقلال در این بازی نشان دادند به شدت دریبل خور هستند و تنها با چاشنی شانس، این کلین شیت برای حسینی ثبت شد.

ساپینتو که از روی سکوها بازی تیمش را دنبال می کند در این بازی نیز از ترکیب لاک پشتی معروف خود (اشاره به بازیکنان کندی همچون روزبه چشمی، رضاوند، مهدی پور) در مرکز زمین استفاده کرد که نتیجه اصرار به استفاده از این نفرات چیزی جز پای های تکراری و غیر موثر در میانه میدان نبود و به وضوح می توان نبود عنصر خلاقیت را در میانه میدان استقلال دید که هافبک های این تیم قادر به خلق موقعیت برای مهاجمین این تیم نبودند و تک موقعیت های استقلال بر رو حرکات انفرادی محمد محبی به دست آمد.

در نیمه دوم وضعیت آبی ها به مراتب بدتر شد وساپینتو با بازی دادن به جعفر سلمانی که کیفیت بازی اش شاید در سطح لیگ 2 هم نباشد، جناح چپ استقلال را به اتوبان تیم حریف تبدیل کرد. سلمانی که نه در دفاع و نه در حمله عملکرد قابل قبولی از خود بر جای نگذاشته در این بازی نیز یک نمایش ضعیف دیگر به کارنامه ش اضافه کرد تا مشخص شود ساپینتو یا بازیکنان استقلال و توانایی های آنها را نمی شناسد و یا موضوع دیگری در استفاده از برخی بازیکنان مطرح است.

او در حالی همچنان به استفاده از سیستم 3-3-4 اصرار دارد که پس از گذشت 9 هفته از لیگ هنوز یک بازی 90 دقیقه ای با کیفیت از استقلال مشاهده نشده است چرا که ابزار پیاده سازی این سیستم در استقلال فعلی وجود ندارد.

هرچه که هست مشخص نیست بین ساپینتو و امانوف چه گذشته که از همین حالا خلاق ترین هافبک استقلال در لیست مازاد نیم فصل قرار گرفته و این در حالیست که آبی ها به شدت به خلاقیت در میانه میدان نیاز دارند.

در نهایت بار دیگر تاید میکنیم که این استقلال با ساپینتو و این شیوه بازی در انتهای فصل هیچ جامی را بالای سر نخواهد برد همانطور که پرسپولیس با یحیی و این مدل بازی به هیچ جامی نمی رسد.

کلیدواژه : استقلال

دیدگاه کاربران 5 دیدگاه
  • رضا 16 اکتبر 2022 / 2:59 ق.ظ

    جعفر سلمانی در حد لیگ دو است؟ چرا تحلیل های متعصبانه میکنید. چند گل ۳ امتیازی برای استقلال زد تا پارسال قهرمان شویم؟ تازه مدافع بود. پارسال هم همین ایرادها را میگرفتید که تیم مجیدی زیبا نیستو و … ولی قهرمان شد. امسالم یا استقلال یا پرسپپولیس با همین روش فعلیشون قهرمانن

    • میعاد 16 اکتبر 2022 / 8:07 ق.ظ

      پارسال از خوش شانسی این بنده خدا بود چند تا گلی هم که زد. مگه وظیفه ش گلزنی ه ؟ بدبختی همینه که چند تا گل شانسی زده دیگه هر بار نزدیک محوطه جریمه میشه به جای پاس، شوت میزنه توی در و دیوار. ایشون باید توی کار دفاعی خوب باشه که نیست . تو فاز حمله هم وظیفه اصلیش گلسازی ه که جز شوتای به درد نخور و سانترای بی هدف چیزی نمیبینیم . سرعت و تکنیک هم که تعطیل ه. حالا بشینید تا امسال گل بزنه !!!!

    • بیگ 16 اکتبر 2022 / 8:31 ق.ظ

      داداش خب همه میگن تیمش زیبا بازی نمی کرد دیگه . مگه غیر اینه ؟ برای همینم فهمید که فصل بعد پنجمم نمیشه و دمشو گذاشت رو کولش فرار کرد . وگرنه کیو دیدی تیم قهرمان رو رها کنه بره تیم دهم امارات ؟ خودشم فهمید با خوش شانسی قهرمان شد و چیزی تو چنته نداشت . روی نبوغ امیرحسین حسین زاده والا قهرمان شد . غیر از این ما ندیدیم

  • بهنام 15 اکتبر 2022 / 2:00 ب.ظ

    این ذوب آهن دیروز فوتبال بازی کرد ؟ با این سبک بازی و انگیزه های مغرضانه ی کادر فنی حریف اتفاقا استقلال خوب بازی کرد و برنده هم شد . استقلال رو با پرسپولیس مقابسه نکنید .

    • بیگ 15 اکتبر 2022 / 2:10 ب.ظ

      استقلال موقعیت گلی نتونست ایجاد کنه . بالاخره بعضی تیما هم اتوبوسی دفاع میکنن چاره چیه پس ؟ نباید یه پلن داشته باشه برای گلزنی؟ ذوب آهن 3-4 تا موقعیت ناب داشت توی ضد حمله ولی استقلال با وجود بازیکنای خمیری و کندی مثه رضاوند و چشمی کلاً نمیدونه چیزی به نام ضدحمله چی هست

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید