کد خبر:43909
پ

استقلال با شیرشاه برازنده ترین تیم برای قهرمانی | دولتی ها چشم دیدن قهرمانی در آسیا را نداشتند

تیم فوتبال استقلال تهران علی رغم تمام مشکلات مالی و غیرمالی که در چند وقت اخیر به آن دچار شده، بار دیگر در یک بازی خارج از خانه دشوار مقابل تیم خوب آلومینیوم اراک به پیروزی رسید تا با سپاهان در صدر جدول هم امتیاز شود. بازیکنان استقلال که فرمول موفقیت و بردن را با […]

تیم فوتبال استقلال تهران علی رغم تمام مشکلات مالی و غیرمالی که در چند وقت اخیر به آن دچار شده، بار دیگر در یک بازی خارج از خانه دشوار مقابل تیم خوب آلومینیوم اراک به پیروزی رسید تا با سپاهان در صدر جدول هم امتیاز شود.

بازیکنان استقلال که فرمول موفقیت و بردن را با ساپینتو به خوبی یاد گرفته اند، روحیه ای جنگنده شبیه به سرمربی خود پیدا کرده اند و در زمین مسابقه مثل گلادیاتورها از دقیقه 1 تا 90 فارغ از همه مشکلات بیرون زمینشان می جنگند.

با توجه به رصد نمایش تیم ها در هفته های اخیر به جرات می توان گفت این استقلال لایق ترین تیم برای قهرمانی در لیگ برتر است چرا که با کیفیت ترین فوتبال ممکن در چند سال اخیر را در بین تمام تیم های لیگ برتری به نمایش می گذارد.

آبی ها با شیرشاه (لقب هواداران استقلال به ساپینتو) در جو فوق العاده ورزشگاه میزبان، بار دیگر با یک نمایش کم نقص، تیم قلدر سید مهدی رحمتی را در خانه به عقب راندند و فرصت های گلزنی زیادی بر روی دروازه پورحمیدی خلق کردند.

هواداران استقلال پس از سالها نمایشی از تیم خود میبینند که نمونه آن را تنها در تیمهای تراز اول فوتبال جهان می توان دید. بازی با حوصله و به دور از احساسات که همراه با خلق موقعیت های فراوان در هر بازی شده است که اتفاقاً این بازی زیبا با نتیجه گیری نیز همراه بوده و استقلالی که 8 امتیاز با صدر جدول فاصله داشت را سرانجام به صدر رساند تا بازی حساس این تیم مقابل پرسپولیس کلیدی ترین دیدار 5 هفته باقیمانده برای تعیین قهرمانی لقب بگیرد.

نکته ای که بیش از همه هواداران، کادر فنی و بازیکنان استقلال را آزار می دهد، بی خیالی مدیران تیم خود و پس از آن بی تفاوتی مدیریت ارشد کشور نسبت به حذف این تیم از آسیا است.

فصل در حالی یک ماه دیگر به اتمام می رسد که بازیکنان استقلال 60 درصد از باشگاه طلبکار هستند و کادر فنی نیز ماههاست دریافتی خود طبق قرارداد را دریافت نکرده است با این حال مسئولین بدون انجام اقدام عملی، تنها نظاره گر قدرتمندترین تیم 10 سال اخیر فوتبال ایران هستند تا احتمالاً با اولین شکست آنها و دور شدن از کسب عنوان قهرمانی جشن بگیرند!

سالهاست که اتفاقات فوتبال ایران را سیاسیون رقم می زنند و اصلاً بعید نیست در پس بی خیالی مدیران ارشد دولتی برای حذف استقلال از آسیا، انگیزه های قهرمان نشدن این تیم شایسته پنهان باشد وگرنه چطور ممکن است هیچ نهاد، بانک یا موسسه ای برای حل فوری بحران نتواند 100 میلیارد به این تیم وام دهد تا از بحران فعلی عبور کند؟

عدم حل و فصل مشکل به وجود آمده برای استقلال که اتفاقاً توسط وزرا و مدیران دولتی شکل گرفته یک پیام بیشتر ندارد: استقلال بر خلاف رقیب سنتی اش حکومتی نیست …

هوادار استقلال فراموش نکرده و نمی کند که در شرایط مشابه چند وزیر برای حل بحران مالی یا جلوگیری از حذف یک تیم از آسیا چه جلسات فوری که نگذاشتند؛ هر چقد به طرق مختلف تلاش شد تیمی به قهرمانی در آسیا برسد اما در سمت مقابل انواع و اقسام سنگ اندازی ها در مقابل تیم اوج گرفته استقلال صورت گرفت تا مبادا جامی به دست بیاورد و مایه سرافکندگی آقایان در کری خوانی های احمقانه شان در جلسات دولتی شود.

از کارشکنی مقابل تمدید قرارداد تیم قدرتمند شفر با مامه تیام و جبارف گرفته تا فراری دادن استراماچونی با تیم هماهنگ و مدعی قهرمانی استقلال … اما امروز آقایان با مانعی به نام شیرشاه آبی مواجه شده اند که نه تنها خودش بلکه به بازیکنانش هم اجازه نمی دهد کارشکنی های این چنینی خللی در روند موفقیتشان ایجاد کند و هر هفته آنهایی که به امید ناکامی این تیم پای تلویزیون می نشینند را با نمایش زیبا و نتیجه عالی مایوس می کند. به واقع که این روش های تکراری و نخ نما برای از پای در آوردن این بازیکنان و کادر فنی جواب نمی دهد و آقایان باید خود را آماده دو قهرمانی دیگر این تیم شایسته در لیگ و جام حذفی کنند چرا که هیچ تیمی در ایران توان مقابله با این استقلال اوج گرفته را ندارد که حتی مشکلات مالی بازیکنان و کادر فنی و حتی حذف از آسیا هم ذره ای از انگیزه آنها برای شکست دادن مافیای فوتبال ایران در دنیای سیاست(!) کم نکرده است.

هم اکنون نیز دسته گل فعلی توسط امثال فتحی، آجورلو و فتح اله زاده که توسط هیئت مدیره انتصابی توسط سلطانی فر و سجادی انتخاب شده بودند، به وجود آمده و دولت می بایست خود پاسخگوی انتخابات اشتباه عمدی یا سهوی خود باشد.

اینکه بعداً به حساب مقصرین رسیدگی شود، دردی از دردهای هواداران استقلال بابت حذف از آسیا را دوا نخواهد کرد.

پی نوشت: مگر می شود میلیاردها تومان پول در کشوری که مدعیست یکی از قویترین سیستم های اطلاعاتی و نظارتی را دارد آن هم در یک باشگاه دولتی گم شود و مشخص نباشد در کدام محل هزینه شده است؟ پاسخ روشن است که هم محل هزینه منابع مشخص است هم افرادی که تخلف کرده اند ! منتها آقایان با این تصور که اگر پول بازیکنان و کادر فنی به موقع پرداخت نشود، این تیم منسجم از هم خواهد پاچید پای به میدان گذاشته اند(فتح اله زاده ها تنها مهره هستند و پشت پرده این اتفاقات فرد دیگری است ) و به شکل 100 درصد عامدانه از اقدام جدی برای جلوگیری از حذف استقلال از آسیا امتناع کردند اما نمی دانستند ساپینتو مثل استراماچونی نیست که با عدم پرداخت به موقع مطالباتش قهر کند و برود او نشان داده از بچه های نازی آباد هم گردن کلفت تر است. واضح ترین نمود از باند فساد موجود در باشگاه استقلال اینکه به رغم اثبات تخلف مالی مدیرعامل، همچنان حکم به ابقای این فرد برای خرابکاری های بعدی (شاید کسر امتیاز) داده شده است! به واقع در کجای دنیا پس از اثبات تخلف یک مدیر او همچنان به کارش در آن مجموعه ادامه می دهد؟ آیا آخرین برگ آقایان برای جلوگیری از قهرمانی استقلال در لیگ، عدم پرداخت مطالبات طلبکاران تا پایان فروردین و حکم کسر امتیاز از این تیم است؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید