کد خبر:24339
پ

استقلال با این بازیکنان نمیتواند 3-3-4 بازی کند | اشتباه بزرگ مجیدی مثل فکری

تیم فوتبال استقلال شب گذشته در یک بازی پر افت و خیز در نهایت بازی را با نتیجه ۴ بر 3 به الدحیل واگذار کرد تا کارش برای صعود از گروه مرگ کمی سخت شود. استقلال با این بازیکنان نمیتواند 3-3-4 بازی کند | اشتباه بزرگ مجیدی مثل فکری کادر فنی استقلال در این بازی […]

تیم فوتبال استقلال شب گذشته در یک بازی پر افت و خیز در نهایت بازی را با نتیجه ۴ بر 3 به الدحیل واگذار کرد تا کارش برای صعود از گروه مرگ کمی سخت شود.

استقلال با این بازیکنان نمیتواند 3-3-4 بازی کند | اشتباه بزرگ مجیدی مثل فکری

کادر فنی استقلال در این بازی بزرگ دست به یک ریسک بسیار بزرگ زد و مقابل الدحیل سیستم بازی تیمش را تغییر داد و با آرایش 3-3-4 تیم را وارد زمین کرد که اتفاقا این سورپرایز در همان دقایق ابتدایی برای استقلال جواب داد اما اصرار به ادامه این سیستم تا پایان بازی کار را برای استقلال سخت کرد.

آنالیزورهای استقلال به خوبی نقاط ضعف خط دفاع الدحیل را شناسایی کرده بودند اما نسبت به ضعف بازیکنان خود در سیستم 3-3-4 بی توجه بودند.

پیشتر محمود فکری تلاش زیادی کرد تا سیستم سه مهاجمه را در استقلال جا بیاندازد اما به دلیل نا آشنایی هافبک های میانی استقلال با شرح وظایف خود در این سیستم، بسیاری از ستاره های این تیم افول کردند و نتایج ضعیفی در کارنامه فکری ثبت شد.

در بلزی شب گذشته نیز بازیکنانی همچون رضاوند، نادری، ریگی که در بازیهای قبل بهتر کار کرده بودند به دلیل عدم آشنایی با وظایف خود در دفاع و حمله بسیار ضعیف عمل کردند که نتیجه آن اشتباه در جاگیری ساختار دفاعی استقلال و ثبت 4 گل به نام الدحیل بود.

بازی با سه هافبک مستلزم در اختیار داشتن بازیکنان توانمندی است که بتوانند به اندازی 5 هافبک دوندگی داشته باشند و با پرس درست و هماهنگی با بازیکنان خط جلو و عقب تیمشان، حریف را تحت فشار قرار دهند اما ریگی و رضاوند در بازی شب گذشته به قدری ضعیف کار کردند که کادر فنی استقلال را از انتخاب این سیستم پشیمان کردند چرا که در حال حاضر بازیکنانی که بتوانند این سیستم را به خوبی در استقلال پیاده کنند، حضور ندارند.

هر چه که هست مدافعین استقلال در سه بازی اخیر این تیم در آسیا، فارغ از هر سیستمی نشان دادند که اصول اولیه دفاع را رعایت نمی کنند و به جای پوشش فضاهای خطرناک مهاجمین حریف تنها به توپ نگاه میکنند و به همین خاطر مهاجمین حریف به سادگی درون محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت شدند. عملمرد ضعیف ریگی در جلوگیری از موج مستقیم حمله حریف نیز باعث افزایش فشار به خط دفاع استقلال شده که البته این نقیصه با حضور مهدی پور در نیمه دوم تا حد زیادی برطرف شد.

 

شاید پس از به ثمر رساندن گل تساوی، اگر کادر فنی استقلال تغییر سیستم می داد و با خارج کردن یک مهاجم و آوزدن یک هافبک توپ نگه دار مثل نهدی پور یا شجاعیان، بازی را کنترل می کرد، اکنون استقلال حداقل یک تساوی از این بازی حساس گرفته بود.

 

اجرای سیستم مدرن 3-3-4 بسیار سنگین است و تتها از عهده تیمهای بزرگ فوتبال حهان که بازیکنان تراز اول در اختیار دارند بر می آید. با ریگی و رضاوند نمی توان این سیستم را در استقلال پیاده کرد.

کلیدواژه : استقلال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید