کد خبر:2077
پ

از کاربردهای جذاب گیفت کارت چه می دانید؟

گیفت کارت ها مشابه کارت های اعتباری هستند، بسیاری از افراد به اطرافیان خود گیفت کارت (کارت هدیه) هدیه می دهند. در این کارت ها، مقدار معینی پول وجود دارد و از آن ها می توان در فروشگاه هایی که چنین کارت هایی را قبول می کنند؛ استفاده کرد. گیفت کارت ها هم همانند کارت […]

گیفت کارت ها مشابه کارت های اعتباری هستند، بسیاری از افراد به اطرافیان خود گیفت کارت (کارت هدیه) هدیه می دهند. در این کارت ها، مقدار معینی پول وجود دارد و از آن ها می توان در فروشگاه هایی که چنین کارت هایی را قبول می کنند؛ استفاده کرد. گیفت کارت ها هم همانند کارت های اعتباری دارای یک تاریخ انقضا هستند، اما به شما توصیه می کنیم تا قبل از یک سال از آن استفاده کنید.

به طور کلی نمی توان، گیفت کارت ها را به پول نقد تبدیل کرد. گیفت کارت ها انواع مختلفی دارند و کاربردهای گیفت کارت ها بسیار زیاد است. بعضی از آن ها را فقط برای یکسری از خریدها می توان استفاده کرد. به طور مثال، گیفت کارت آمازون را فقط می توان برای سایت آمازون استفاده کرد. اما گیفت کارت های ویزا، مستر کارت و … را می توان برای چندین فروشگاه استفاده کرد.

 

از کاربردهای جذاب گیفت کارت چه می دانید؟

 

کاربردهای گیفت کارت

 

گیفت کارت (GIFT CARD) چیست؟

به کارت هایی که دارای اعتبار مجازی هستند، گیفت کارت یا کارت هدیه می گویند. این نوع کارت ها برای خرید در فروشگاه های پذیرنده قابل استفاده هستند و بهتر است بدانید، شما نمی توانید گیفت کارت ها را تعویض و یا پس بدهید. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستند که می خواهید خرید در برنامه های گوگل پلی، اپ استور و … انجام دهید؛ باید از گیفت کارت ها استفاده کنید.

شما به ازای میزان پولی که پرداخت می کنید، موجودی کارت دریافت می نمایید و دیگر قابل شارژ نیست و پس از اتمام موجودی کارت غیر قابل استفاده و باطل است. این نوع کارت ها در دو نوع فیزیکی و مجازی صادر می شوند، اما در ایران از انواع مجازی آن می توان استفاده کرد. با این کارت ها می توانید کالاهای دیجیتال یا الکترونیک از قبیل بازی، برنامه، کتاب، فیلم و موسیقی از فروشگاه پذیرنده تهیه و خریداری کرد.

 

انواع گیفت کارت (GIFT CARD) و کاربرد آن ها

1- گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Cards)

گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Cards)، همان گیفت کارت اپل است؛ که برای انواع دستگاه های اپل نظیر آیفون، آیپد، آیپاد و مک ارائه می گردد. یکی از پر طرفدارترین از انواع گیفت کارت ها در سراسر جهان است. یکی از محبوب ترین گیفت کارت اپل، گیفت کارت آیتونز آمریکا است. زیرا بهترین و متنوع ترین برنامه ها و فیلم ها و بازی ها و و کتاب ها و موزیک ها را دارا است.

گیفت کارت آیتونز در مقادیر مختلف از قبیل 10 دلاری، 15 دلاری، 25 دلاری، 50 دلاری و 100 دلاری عرضه می گردد. البته مشاهده شده که گاهی با توجه به سفارش برخی از فروشگاه ها در مقادیر بالاتر هم عرضه شده است.

 

کاربردهای گیفت کارت

 

2- گیفت کارت گوگل پلی (Google Play Gifts)

از این گیفت کارت ها برای استفاده از دستگاه های اندرویدی استفاده می شود. این کارت ها را هم مشابه گیفت کارت آیتونز می توان در مقادیر 10 دلاری، 15 دلاری، 25 دلاری، 50 دلاری و 100 دلاری خریداری کرد. کاربرد گیفت کارت گوگل پلی نیز خرید انواع بازی، برنامه، کتاب، موزیک و غیره در استور گوگل پلی می باشد.

 

کاربردهای گیفت کارت

 

3- گیفت کارت آمازون (Amazon Gift Card)

همان طور که می دانیم یکی از بزرگ ترین فروشگاه های آنلاین در دنیا، سایت فروشگاهی آمازون است. در این سایت فروشگاهی می توانید به صورت آن لاین انواع برنامه، بازی، موسیقی، کتاب و غیرهرا خریداری کنید. در ایران فروشگاه آمازون در میان دانشجویان و اساتید دانشگاه به خاطر کتاب هایش شهرت دارد. گیفت کارت های آمازون هم همانند انواع گیف کارت ها در مقادیر 10 دلاری، 25 دلاری، 50 دلاری و 100 دلاری عرضه می گردد.

 

کاربردهای گیفت کارت

 

4- گیفت کارت مایکروسافت (Microsoft Gift Card)

گیفت کارت های مایکروسافت قابل استفاده در دستگاه های ویندوز فون هستند، که برای کشورهای مختلف عرضه می شود. این گیفت کارت در مقادیر 10 دلاری، 15 دلاری، 25 دلاری و 50 دلاری عرضه می گردد.

 

کاربردهای گیفت کارت

 

5- گیفت کارت پلی استیشن (PlayStation Gift Card)

اگر شما هم پلی استیشن 3و4 دارید، می توانید امکانات خاص بازی خود را از استور سونی از طریق گیفت کارت ها خریداری کنید. این گیفت کارت ها در مقادیر 10 دلاری، 20 دلاری، 50 دلاری و 100 دلاری و در بازه های زمانی یک ماهه، سه ماهه و دوازده ماهه عرضه می شوند.

 

کاربردهای گیفت کارت

 

آموزش خرید گیفت کارت (GIFT CARD)

همان طور که گفتیم گیفت کارت ها انواع مختلفی دارند و نحوه استفاده از آنها با یکدیگر متفاوت است. برای خرید گیفت کارت مراحل زیرا انجام دهید:

  • ابتدا وارد فرم خرید گیفت کارت مورد نظر شوید.
  • کارت هدیه خود را انتخاب کنید.
  • بعد از نمایش مبلغ، می توانید اقدام به پرداخت وجه کنید.
  • به محض پرداخت، کد مربوط به آن کارت برای شما ارسال می شود.
  • تصویر اسکن گیفت کارت را در “ایمیل” خود و همچنین در قسمت “سفارش” میتوانید مشاهده کنید.
کلیدواژه : گیفت کارت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید