کد خبر:16627
پ

ادینسون کاوانی هم مثل عیسی آل کثیر محروم شد

در حالی که هواداران فوتبال در ایران نسبت به حکم سخت گیرانه AFC در خصوص شادی گل عیسی آل کثیر اعتراض داشتند و باشگاه پرسپولیس و خود این بازیکن نیز در مستندات خود برای تجدید نظر در باره این حکم تصاویر شادی گلهای پیشین این بازیکن با این سبک و سیاق را که برای برادرزاده […]

در حالی که هواداران فوتبال در ایران نسبت به حکم سخت گیرانه AFC در خصوص شادی گل عیسی آل کثیر اعتراض داشتند و باشگاه پرسپولیس و خود این بازیکن نیز در مستندات خود برای تجدید نظر در باره این حکم تصاویر شادی گلهای پیشین این بازیکن با این سبک و سیاق را که برای برادرزاده عیسی انجام می شد به AFC ارائه کردند اما در نهایت این حکم به قوت خود باقی ماند تا به زعم هواداران پرسپولیس، غرض و مرضی از سمت AFC برای محرومیت عیسی از دو بازی حساس نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا وجود داشته باشد.

 

ادینسون کاوانی هم مثل عیسی آل کثیر محروم شد

ادینسون کاوانی هم مثل عیسی آل کثیر محروم شد

اما نکته جالب در خصوص این قبیل احکام اینکه به تازگی اتحادیه وتبال انگلیس نیز با محرومیت سنگین 3 جلسه ای و جریمه 100 هزار پوندی به استقبال شوخی ادینسون کاوانی مهاجم تیم منچستریونایتد با دوست سیاه پوستش رفت که این موضوع با اعتراض باشگاه منچستر و فدراسیون فوتبال اروگوئه همراه شد.

اتحادیه وتبال انگلیس شوخی کاوانی را نوعی نژادپرستی تلقی کرد و این در حالی است که لغت به کار رفته توسط کاوانی یک اصطلاح رایج در اراوگونه محسوب می شود و به هچی وجه معنای نژادپرستی در آن دیده نمی شد.

ادینسون کاوانی در اینستاگرام، برای تشکر از دوستش نوشته: «سیا دمت گرم»

آکادمی ملی زبان اروگوئهشرح داده که اصطلاح negrito در اروگوئه برای ابراز صمیمیت بین زن و مرد، والدین با فرزندان، و اعضای خانواده با یکدیگر رایج است.

در بیانیه نخبگان فرهنگی اروگوئه، از جهالت صادر کنندگان حکم محرومیت در انگلیس، نسبت به “پیچیدگی‌ها و زمینه‌های زبانی” انتقاد شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید