کد خبر:33229
پ

ادعای عجیب سازمان لیگ : استقلال به رفتارهایش ادامه دهد دربی برگزار نمی شود

در حالی که مدیرعامل جدید استقلال با عزمی راسخ در جهت تحقق درآمدهای پنهان باشگاه ها پا پیش گذاشته، این موضوع با سنگ اندازی سازمان لیگ و سکوت بسیاری از تیمهای لیگ برتری همراه شده تا بیش از پیش به مافیایی بودن فوتبال در ایران پی ببریم.   ادعای عجیب سازمان لیگ : استقلال به […]

در حالی که مدیرعامل جدید استقلال با عزمی راسخ در جهت تحقق درآمدهای پنهان باشگاه ها پا پیش گذاشته، این موضوع با سنگ اندازی سازمان لیگ و سکوت بسیاری از تیمهای لیگ برتری همراه شده تا بیش از پیش به مافیایی بودن فوتبال در ایران پی ببریم.

 

ادعای عجیب سازمان لیگ : استقلال به رفتارهایش ادامه دهد دربی برگزار نمی شود

ادعای عجیب سازمان لیگ : استقلال به رفتارهایش ادامه دهد دربی برگزار نمی شود

پس از اینکه صادق درودگر پیشتر سنگ اندازی هایی در خصوص اعطای تبلیغات محیطی به باشگاه ها کرد و به یکباره سازمان لیگ به زیر توافق انجام شده و صورت جلسه ای که با مدیران استقلال و پرسپولیس انجام داده بود، زد اما سردار اجورلو دست بردار ماجرا نیست و با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال و رونوشت به نهادهای امنیتی و ذی صلاح در این خصوص خواستار احقاق حق باشگاه استقلال شد.

سازمان لیگ نشینانی که ظاهراً منافعشان در خصوص اعطای تبلیغات محیطی به استقلال به خطر افتاده، در روزهای اول مطرح شدن رقم 500 میلیارد توسط باشگاه استقلال این اعداد را به سخره گرفتند و تخقق آن را ناممکن دانستند اما در هفته اول این موضوع اثبات شد و به اندازه کل فمبلغی که سازمان لیگ به استقلال بابت تبلیغات محیطی پرداخت می کرد، این تیم توانست درآمدزایی کند و این ادعا به تائید مسئولین ورزشگاه آزادی نیز رسید.

حال انیکه چرا مسئولین سازمان لیگ با درآمدزایی باشگاه ها مخالف هستند خود مقوله ای جداست (احتمالاً به دلیل ناتوانی باشگاه رقیب برای پیدا کردن اسپانسری در حد اسپانسر 500 میلیاردی استقلال و جاماندن بقیه باشگاه ها از رقابت مالی با استقلال)  اما اظهارات اخیر حیدر بهاروند که خود به نوعی حضوری غیرقانونی(به دلیل قانون منع حضور بازنشستگان) در بدنه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ دارد در نوع خود جالب توجه است.

بهاروند که به تازگی به سمت ریاست فدراسیون فوتبال رسیده، در جدیدترین اظهار نظر خود مدعی شده در صورتی که باشگاه استقلال به استفاده از تبلیغات محیطی استادیوم آزادی اصرار کند، دربی لغو خواهد شد!

نکته جال توجه اینجاست که تشکیلاتی در حال تهدید کردن استقلال است که خود به صورت جعلی فعالیت می کند و در صورت ترجمه یک خط از مصاحبه آقایان درودگر و بهاروند و برخی اظهارات فریبرز محمود زاده مبنی بر دولتی بودن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین موضوعات مطرح شده در خصوص تبلیغات محیطی و ارسال آن به AFC و فیفا، کل فوتبال ایران تعلیق خواهد شد چرا که تا پیش از این آقایان با سندسازی همواره باشگاه های استقلال و پرسپولیس و فدراسیون فوتبال را خصوصی معرفی کرده بودند و امروز در صحبتهای خود بارها و بارها به دولتی بودن آنها اشاره کرده اند و شاید بهتر باشد آقایانی که در فدراسیون فوتبال نشسته اند، از ارسال مصاحبه های افراد ذی ربط در این مناقشه ها بترسند چرا که تعلیق قطعی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود.

 

هر چه که هست، ظاهراً منافع برخی در این قضیه به خطر افتاده و به همین جهت تمایلی به اعطای تبلیغات محیطی به باشگاه ها ندارند و از ارائه آمار رسمی در خصوص میزان درآمدزایی در سالهای اخیر نیز به انا مختلف طفره می روند. آقایان که حالا اسپانسر قدرتمند استقلال را در این زمینه مقابل خود می بینند، برای به خطر نیفتادن برخی ملاحظات مالی و منافع برخی تیم های خاص، مدام در جهت احقاق حق باشگاه استقلال سنگ اندازی می کنند.

سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بهتر می دانند در صورتی که این دعوا به مراجع بالاتر کشیده شود، بازنده آن خواهند بود و چه بهتر قبل از کشیده شدن این دعوا به فیفا و CAS موضوع را حل کنند چرا که این موضوع در نهایت با آشکار شدن سندسازی آقایان در رده ملی و باشگاهی و تعلیق فوتبال ایران به اتمام می رسد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید