کد خبر:35513
پ

ادعای جنجالی فرهیختگان: وحید امیری کارت معافیت ندارد

پس از جنگ سایبری بین هواداران استقلال و پرسپولیس در خصوص وضعیت خدمت سربازی بازیکنان دو تیم، حالا خبر می رسد، سازمان نظام وظیفه به موضوع معافیت وحید امیری ورود کرده است.   ادعای جنجالی فرهیختگان: وحید امیری کارت معافیت ندارد همانطور که پیشتر سردار باران چشمه خبر از جعلی بودن کارت پایان خدمت وحید […]

پس از جنگ سایبری بین هواداران استقلال و پرسپولیس در خصوص وضعیت خدمت سربازی بازیکنان دو تیم، حالا خبر می رسد، سازمان نظام وظیفه به موضوع معافیت وحید امیری ورود کرده است.

 

ادعای جنجالی فرهیختگان: وحید امیری کارت معافیت ندارد

ادعای جنجالی فرهیختگان: وحید امیری کارت معافیت ندارد

همانطور که پیشتر سردار باران چشمه خبر از جعلی بودن کارت پایان خدمت وحید امیری داده بود، این بازیکن در هیچ تیم نظامی حاضر نبوده و به واسطه اعترافش در برنامه نود در سال 93، تا آن تاریخ نیز به خدمت سربازی نرفته بود و صحبتها در خصوص حضور او در پادگان و عکس هایش در پادگان نظامی را رد می کرد چرا که پس از آن تاریخ نیز امیری به طور مستمر در تیمهای فوتبالی حاضر بوده و عملاً فرصتی برای حضور در پادگان نداشته است.

از طرفی بحث معافیت تحصیلی او پیش می آید که با توجه به سن و سال وحید امیری، تقریباً محال است که او از طریق معافیت تحصیلی تا این لحظه یعنی سن 33 سالگی این بازیکن توانسته باشد خدمت سربازی خود را به تعویق انداخته باشد چرا که بر طبق قوانین عملاً تا این سن و سال نمی تواند از معافیت تحصیلی استفاده کرده باشد.

 

ویدئوی رسمی که در سایت باشگاه پرسپولیس در خصوص معرفی وحید امیری وجود دارد نیز موید این ادعاست که او مشغول تحصیل در رشته دکتری نیست و در آن کلیپ به این نکته اشاره می شود که این بازیکن در 20 سالگی وارد دانشگاه شده و فوتبالش رو هم آغاز کرده، در ادامه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت ورزشی رو گرفته است.
حال باید توجه کرد که معافیت تحصیلی برای کارشناسی پیوسته 5 سال هست و برای کارشناسی ارشد پیوسته نیز 6 سال. یعنی وحید امیری می توانسته 11 سال و تا 31 سالگی در حال تحصیل باشد.
وحید امیری متولد فروردین 1367 هست و الان 33 سال و 11 ماه سن داره. حتی اگر امیری بین اتمام مقطع کارشناسی و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد از مدت زمان معافیت پس از تحصیل استفاده کرده باشد و پس از گرفتن مدرک کارشناسی ارشد هم این کار را کرده باشد، این بازیکن در بدترین حالت یک سال و 11 ماه است  که مشمول خدمت سربازی بوده است.
وحیدامیری در حال حاضر دانشجوی مقطع دکتری نیست و طبق صحبت های خودش در مصاحبه سال 93 در برنامه نود، معافیتی نداشته است.

 

بر همین اساس روزنامه فرهیختگان به پیگیری موضوع پرداخته و ظاهراً مشخص شده او کارت معافیت خدمت ندارد!

*معافیت تحصیلی دانشجویان
ماده 31: دانش آموزان مدارس و دانشجویان مراكز آموزش عالی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و یا مورد تأیید آن وزارت و دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی یا غیر دولتی داخلی و خارجی مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و طلاب حوزه‌های علمیه كه در حین تحصیل به سن مشمولیت رسیده و یا می‌رسند، تا زمانی که به تحصیلات خود ادامه می‌دهند، از اعزام به خدمت دوره ضرورت معاف می‌باشند.
ماده 33: صدور معافیت تحصیلی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی، موکول به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل آنان از طریق مراجع ذی‌ربط است و مدت اعتبار آن تا یک سال پس از صدور گواهی پایان تحصیلات در هر مقطع می‌باشد.
تبصره 1: حداكثر معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان تا سن بیست سال تمام و در هر یك از مقاطع تحصیلی كاردانی دو و نیم سال، كارشناسی ناپیوسته و كارشناسی‌ارشد ناپیوسته سه سال، كارشناسی پیوسته پنج سال و كارشناسی ارشد پیوسته شش سال، دكترای پزشكی پیوسته هشت سال و دكترای تخصصی شش سال است.
تبصره 2: در مواقع ضروری با تشخیص و اعلام كمیسیون موارد خاص دانشگاه‌های مربوط حداكثر یك سال به مدت فوق اضافه می‌شود.
هر چه که هست، ارتش مجازی و باند رسانه ای منتسب به تیم پرسپولیس با پرداختن به موضوع خدمت سربازی دو بازیکن استقلال، امروز شرایط وخیمی را برای بازیکن کلیدی تیم خود به وجود آورده اند و به نظر می رسد اخبار غیرمنتظره ای در خصوص وحید امیری به زودی از نظام وظیفه خواهیم شنید.  در شرایط فعلی، آزمون عدالت سازمان نظام وظیفه به روزهای حساس خود رسیده است.

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه
  • حسین 23 فوریه 2022 / 12:42 ق.ظ

    امیری بازیکن ملیه ادمین بسوز

    • علی 23 فوریه 2022 / 11:12 ق.ظ

      بازیکن یکه تخلف و جعل کرده باشه ملی و غیر ملی نداره و باید خودش و تیمش مجازات بشن.

  • کوروش 22 فوریه 2022 / 11:46 ق.ظ

    اگه ثابت بشه کارتش جعلی بوده ، تکلیف این حدوداً 2 سالی که جعلی برا پیروزی بازی کرده چی میشه ؟ مگه نه اینکه بازیکن غیر مجاز محسوب میشه و تمام بازیهایی که بازی کرده باید 3 صفر بشه و برن دسته 1 ، عین قضیه طارمی ، ولی کدوم نهادیه که بیاد اینو پیگیری کنه و اجرا کنه ؟ صدرصد این جعلم مثل قبلیا به بایگانی میره ، قانون فقط برا استقلال مو به مو باید اجرا بشه ( الان فجر شیراز شکایتشو از استقلال آماده کرده تو جیب سرپرستشه که مبادا یزدانی و مرادمند بازی کنن !!! ) اینا مصونیت دارن چون سوگلی حکومتن

  • علی 22 فوریه 2022 / 10:47 ق.ظ

    آخ چه کیفی داره از طرف پادگان بیان امیری رو بزور ببرن کجل کنند بفرستنش سربازی چون کارت معافیتش جعلی بوده و سرباز فراری حساب میشه .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید