کد خبر:38502
پ

ادامه جولان دلالان در باشگاه پرسپولیس با حضور گابریل پوادا

در حالی که پرسپولیسی ها از جذب کاسیانو ناامید شده اند، کادر فنی این تیم با وجود در اختیار داشتن مهدی عبدی، حامد پاکدل و مهدی ترابی(و عیسی ال کثیر که به زودی به تمرینات تیمی باز می گردد) همچنان به دنبال خرید یک مهاجم خارجی است. ادامه جولان دلالان در باشگاه پرسپولیس با حضور […]

در حالی که پرسپولیسی ها از جذب کاسیانو ناامید شده اند، کادر فنی این تیم با وجود در اختیار داشتن مهدی عبدی، حامد پاکدل و مهدی ترابی(و عیسی ال کثیر که به زودی به تمرینات تیمی باز می گردد) همچنان به دنبال خرید یک مهاجم خارجی است.

ادامه جولان دلالان در باشگاه پرسپولیس با حضور گابریل پوادا

ظاهراً جذب مهاجم خارجی ولو به هر قیمتی و هر کیفیتی در فصول اخیر به جزو لاینفک برنامه های سرمربی پرسپولیس تبدیل شده است. با نگاهی که سفارشات گل محمدی در خصوص جذب مهاجمین خارجی ردپای جریان دلالی در این انتقالات به سادگی احساس می شود.

گل محمدی در بدو ورودش به پرسپولیس سفارش جذب اوساگونا و استوکس را داد. بعدها با اعتراف علی کریمی مشخص شد اوساگونا به تیم سپیدرود رشت که در آن مقطع در لیگ برتر حضور داشت پیشنهاد بازی در آن تیم فقط با 50 هزار دلار را داده بود اما این بازیکن با 5 برابر این مبلغ به پرسپولیس پیوست.

از داستان ها و حواشی جذب استوکسی که تنها برای پرسپولیس دردسر درست کرد که بگذریم به ماجرای عجیب جذب مهدی مهدی خانی می رسیم!

مهدی مهدی خانی شاگرد گل محمدی در پدیده که مدتی در اروپا فوتبال بازی کرد، با قراردادی چندین برابر ارزش واقعی این بازیکن به پرسپولیس پیوست و تنها پیچ و مهره های نیمکت پرسپولیس را سفت کرد و کادر فنی پرسپولیس با نیمکت نشین کردن او نشان داد هیچ اعتقادی به او نداشت و البته این بازیکن از نظر کیفی نیز در سطح بازی در پرسپولیس نبود.

پس از مهدی خانی نوبت به جذب شرزود تمیروف ازبکستانی رسید که یک فاجعه کامل به حساب می آمد. او که با مبالغ 80 هزار دلاری در لیگ کشور خودش به فوتبال مشغول بود، با مبلغ 385 هزار دلار به پرسپولیس پیوست و هنوز هواداران پرسپولیس این سوال را دارند با وجود مهدی عبدی زننده گل در فینال لیگ قهرمانان آسیا و دربی های مختلف، چرا تمیروف با آن ضریب هوشی پائین مقابل دروازه در ترکیب پرسپولیس فیکس بود؟

پس از تمیروف این روزها شایعه حضور بازیکنی به نام گابریل پوادا از لیگ دسته 2 برزیل حول باشگاه پرسپولیس به گوش می رسد که آخرین قرارداد این بازیکن با تیم سابقش 50 هزار دلار بوده و اگر انتقال این بازیکن نیز  با مبلغی چندین برابر ارزش واقعی این بازیکن به پرسپولیس نهایی شود، باید به برخی اتفاقات پشت پرده در این باشگاه شک کرد.(البته با توجه به قوانین موجود برای جذب بازیکن خارجی، بسیار بعید به نظر می رسد که گابریل پوادا شرایط حضور در لیگ ایران را احراز کند چرا که نه در دسته اول برزیل بازی کرده و نه عضو تیمهای ملی این کشور بوده است.)

 

پیشتر نیز برانکو ایوانکویچ، پای ماریو بودیمیر، و مهاجمین اوکراینی و کرواتی را به پرسپولیس باز کرده بود که اصلا در حد بازی در لیگ ایران نبودند اما با مبالغی گزاف جذب این تیم شدند.

 

نبود نظارت کافی بر نحوه ورود برخی بازیکنان به تیم های مطرح باعث باز شدن درها برای دلالان بازیکنان شده است که اینگونه بازیکنان ارزان قیمت را به تیمهای بزرگ لینک می کنند و درآمد اصلی را آن دلالان از این انتقال ها می برند و نه بازیکن!

اینکه با وجود کمبود منابع مالی و عدم پرداخت به موقع به بازیکنان فعلی، کادر فنی پرسپولیس همچنان به دنبال جذب بازیکن خارجی با پرداخت دستمزدش به دلار (احتمالاً چند برابر ارزش واقعی بازیکن) است، کمی مشکوک است. پیشتر در زمان انصاری فرد نیز در اوج بحران مالی باشگاه پرسپولیس، گل محمدی سفارش جذب اوساگونا و استوکس را داده بود.

 

پی نوشت: پیشتر نوروزی دستیار گل محمدی و همچنین مهدی رسول پناه رئیس سابق هیئت مدیره پرسپولیس به وجود چنین جریان دلالی حول کادر فنی پرسپولیس اشاره کرده بودند.

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید