کد خبر:18598
پ

احتمال برگزاری دربی تهران در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021

کنفدراسیون فوتبال آسیا روال و نحوه تقابل تیم های صعود کرده از گروه های 5 گانه لیگ قهرمانان آسیا 2021 را اعلام کرد و بر این اساس در صورتی که دو تیم استقلال و پرسپولیس از گروه خود صعود کنند، شاهد برگزاری دربی تهران در مرحله یک هشتم نهایی خواهیم بود.   برنامه بازی های […]

کنفدراسیون فوتبال آسیا روال و نحوه تقابل تیم های صعود کرده از گروه های 5 گانه لیگ قهرمانان آسیا 2021 را اعلام کرد و بر این اساس در صورتی که دو تیم استقلال و پرسپولیس از گروه خود صعود کنند، شاهد برگزاری دربی تهران در مرحله یک هشتم نهایی خواهیم بود.

 

برنامه بازی های پرسپولیس در آسیا 2021

 

برنامه بازیهای استقلال لیگ قهرمانان آسیا 2021

 

احتمال برگزاری دربی تهران در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021

طبق الگوریتمی که برای صعود تیم ها برای مرحه حذفی رقابت ها چیده شده است، ۵ تیم صدرنشین و ۳ تیم برتر دوم از هر منطقه در مرحله حذفی به رقابت می پردازند. مرحله های یک هشتم و یک چهارم به صورت تک بازی و مرحله نیمه نهایی و فینال به صورت رفت و برگشت برگزار می شود.

برای مرحله یک هشتم نهایی قرعه کشی برگزار نمی شود و الگوریتم برنامه بازی تیم ها طبق تصویر زیر است:

برنامه بازی های یک هشتم نهایی به تیم های دوم برتری بستگی دارد که صعود می کنند. حالا می توانیم به یکی از جذاب ترین قضیه ها بررسی احتمال دربی آسیایی است.

پرسپولیس در گروه E و استقلال در گروه C رقابت ها حضور دارند. و هفت حالت برای تقابل این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی وجود دارد. احتمال تقابل استقلال و پرسپولیس را در سه قسمت بررسی می کنیم.

پرسپولیس صدرنشین گروه E و استقلال تیم دوم گروه C
در صورتی که استقلال در گروهش دوم و پرسپولیس هم صدرنشین شود. به شرطی که آبی ها در بین تیم های دوم برتر حضور داشته باشند، ۴ حالت برای تقابل این دو تیم به وجود می آید.

اگر تیم های دوم صعود کننده از گروه های A.B.C یا A,C,D یا B,C,D یا C,D,E باشند ما شاهد یک دربی آسیایی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیایی خواهیم بود. در تمام این حالت ها پرسپولیس میزبان است البته چون رقابت ها متمرکز برگزار می شود میزبانی اهمیتی ندارد.

استقلال صدرنشین گروه C، پرسپولیس تیم دوم گروه E
در صورتی که استقلال در گروهش صدرنشین و پرسپولیس در گروهش دوم شود. به شرطی که پرسپولیس در جمع تیم های برتر دوم حضور داشته باشند. ۲ حالت برای تقابل این دو تیم به وجود می آید.

اگر تیم های برتر دوم از گروه های B,C,E یا B,D,E باشند ما شاهد دربی آسیایی خواهیم بود. در این حالت ها استقلال میزبان است.

هردو تیم صدرنشین شوند
اگر هر دو تیم صدرنشین شوند تنها در صورتی این دو تیم باهم بازی می کنند که تیم های دوم برتر صعود کننده از گروه A,C,E باشند. در این حالت پرسپولیس میزبان است.

منبع
طرفداری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید