کد خبر:33536
پ

اثبات یا نقض پنالتی دوم استقلال در دربی 97 در بازی پرسپولیس و هوادار

بازی پرسپولیس و هوادار، بسیاری از حقایق فوتبال ایران را ثابت کرد. از اشتباهات داوری مهلک که تقریبا در هر بازی شاهد آن هستیم تا وارونه نمایی به ظاهر کارشناسان داوری در صحنه های خاص بازیها . اثبات یا نقض پنالتی دوم استقلال در دربی 97 در بازی پرسپولیس و هوادار در یکی از صحنه […]

بازی پرسپولیس و هوادار، بسیاری از حقایق فوتبال ایران را ثابت کرد. از اشتباهات داوری مهلک که تقریبا در هر بازی شاهد آن هستیم تا وارونه نمایی به ظاهر کارشناسان داوری در صحنه های خاص بازیها .

اثبات یا نقض پنالتی دوم استقلال در دربی 97 در بازی پرسپولیس و هوادار

در یکی از صحنه های مورد ادعای باشگاه استقلال در دربی 97 که معتقد به پنالتی بودند و در صحنه مشابه آن در جام عرب نیز علیرضا فغانی صحنه مشابه را با VAR پنالتی اعلام کرد، بسیاری از کولیناهای وطنی به واسطه بسته بودن چشم مدافع پرسپولیس (!) خطاهی هند او در ضربه سر ژستد به سمت دروازه حامد لک را پنالتی تشخیص ندادند و این در حالی بود که دست فرجی در حالتی غیرعادی بالاتر از بدنش قرار داشت و مانع از به ثمر رسیدن یک گل شده بود. در آن صحنه برخی کولیناهای وطنی مدعی شدند به واسطه بسته بودن چشم فرجی این صحنه پنالتی نیست.

با استناد به همین استدلال مضحک در صحنه جنجالی بازی پرسپولیس و هوادار نیز احتمالاً همین داوران می بایست اینطور کارشناسی می کردند که چون سر بازیکن هوادار رو به پائین است و نمی بیند دستش در حال انجام چه کاریست، پس گل هوادار به پرسپولیس در شرایط سالم به ثمر رسیده اما جملگی مدعی شدند که این گل سالم است.

با استناد به برهان خلف در این قضیه که به درستی گل هوادار به پرسپولیس را ناسالم اعلام کردند، در نتیجه استدلال قبلی کولیناهای وطنی در پنالتی نبودن حرکت دست فرجی در دربی نیز نقض می شود چرا که در آن صحنه نیز مشابه همین اتفاق رقم خورد اما آقایان ترجیح دادند، بنا به مسائل مشخص(!) آن صحنه را پنالتی اعلام نکنند!

در هر صورت کارشناسی داوری با یک بام و دو هوا امکان ندارد و در این صحنه ها دو حالت بیشتر وجود ندارد:

 

1. پنالتی استقلال در دربی 97 در این صحنه گم شد + گل هوادار به پرسپولیس باید مردود اعلام می شد

2.در دربی 97 در صحنه فوق الذکر پنالتی رخ نداد + به همان علت، گل هوادار به پرسپولیس در شرایط سالم به ثمر رسید.

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • سهیل 10 دسامبر 2021 / 10:54 ب.ظ

    حرفای رییس دپارتمان داوری با شبکه پنج رو دیدین؟ در مورد انتخاب اکبری و پنالتی دربی. همینطور بر صحیح بودن گل هوادار تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید