کد خبر:42469
پ

اتفاق عجیب در مورد پنالتی گرفتن های بیرانوند | 90 درصد خطا !

با مهار پنالتی پورعلی توسط علیرضا بیراوند در بازی حساس هفته گذشته لیگ برتر بین پرسپولیس و گل گهر، سرخ چوشان به 3 امتیاز حساس خارج از خانه رسیدند. نکته مهم این بازی مهار پنالتی توسط بیرانوند در همان دقایق ابتدایی بود که بر روی روند بازی و نتیجه نهایی تاثیر مستقیم گذاشت. این اولین […]

با مهار پنالتی پورعلی توسط علیرضا بیراوند در بازی حساس هفته گذشته لیگ برتر بین پرسپولیس و گل گهر، سرخ چوشان به 3 امتیاز حساس خارج از خانه رسیدند. نکته مهم این بازی مهار پنالتی توسط بیرانوند در همان دقایق ابتدایی بود که بر روی روند بازی و نتیجه نهایی تاثیر مستقیم گذاشت.

این اولین بار نیست که بیرانوند پنالتی مهار می کند و با کلیپی که اخیراً از او به واسطه مهار پنالتی ها در بازی های مختلف منتشر شده این موضوع به اثبات رسیده که او یک دروازه بان پنالتی گیر است.

لحظه خطای آشکار بیرانوند قبل از زدن ضربه توسط علی کریمی در دربی

اما با دقت در صحنه آهسته پنالتی های مهار شده توسط بیرانوند یک نکته مشترک در اکثر آنها به چشم می خورد. نکته ای که با اشتباه عمدی یا سهوی داوران با چشم پوشی مواجه می شود و همین مسئله نیز به آمار بیرانوند کمک زیادی کرده است.

بر هیچکس پوشیده نیست که جلوتر آمدن دروازه بان قبل از ضربه، زاویه توپ پنالتی زننده را اگر در ارتفاع پائین زده باشد، تنگ می کند و به طور شگفت انگیزی شاهد این مسئله هستیم که بیرانوند بر خلاف قوانین، در 90 درصد پنالتی هایی که مهار کرده، قبل از زدن ضربه بین نیم تا 1 متر به جلوتر دایو زده است که این موضوع کار را برای پنالتی زننده سخت می کند. این موضوع در خصوص آخرین پنالتی که بیرو مهار کرده هم صادق است و او با خطا توانست قبل از زدن ضربه در حالی که پایش روی خط دروازه نبود، حدود 1 متری به جلوتر دایو بزند.

با مرور پنالتی های قبلی که بیرو مهار کرده نیز به سادگی می توان این اتفاق را شاهد بود و در کمال شگفتی داوران عامدانه یا سهواً از این خطای آشکار چشم پوشی کرده اند و دستور به تکرار پنالتی نداده اند.

در هر صورت لطف عمدی یا سهوی داوران به بیرو در مهار پنالتی ها اتفاقی غیرقابل انکار است و امید است داوران با دقت بیشتری در خصوص ضربات پنالتی در همه بازی ها، دروازه بان ها را زیر نظر بگیرند تا حقی از تیمی ضایع نشود.

کلیدواژه : علیرضا بیرانوند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید