کد خبر:37576
پ

ابهام بزرگ | چرا فقط شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان موافق حضور اسکوچیچ هستند؟

در حالی که از مدتها پیش، بسیاری از کارشناسان فوتبال در ایران از بی کفایتی دراگان اسکوچیچ برای نشستن روی نیمکت تیم ملی گفته بودند و این موضوع با تائید ضمنی بازیکنان بزرگ تیم ملی از جمله مهدی طارمی و سردار آزمون نیز همراه شده بود، موج انتقادات از این مربی پس از شکست مقابل […]

در حالی که از مدتها پیش، بسیاری از کارشناسان فوتبال در ایران از بی کفایتی دراگان اسکوچیچ برای نشستن روی نیمکت تیم ملی گفته بودند و این موضوع با تائید ضمنی بازیکنان بزرگ تیم ملی از جمله مهدی طارمی و سردار آزمون نیز همراه شده بود، موج انتقادات از این مربی پس از شکست مقابل الجزایر بیشتر شد.

 

ابهام بزرگ | چرا فقط شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان موافق حضور اسکوچیچ هستند؟

هواداران فوتبال در ایران با توجه به شرایط نامطمئن تیم ملی انگلیس که اخیراً از در خانه از تیم ملی مجارستان 4 گل دریافت کرد، امیدوارند در جام جهانی پیشرو بتوانند برای اولین بار، تیم ملی ایران را به عنوان تیمی که از گروهش در جام جهانی صعود می کند ببینند. اما آنها اخیراً با این واقعیت تلخ رو به رو شده اند که سرمربی فعلی تیم ملی هرگز مقابل تیم هایی که در رنکینگ فیفا رتبه زیر 50 داشته اند برنده نبوده است و تنها دستاورد اسکوچیچ صعود به جام جهانی 2022 بوده است که البته بسیاری آن را به نبوغ و خلاقیت فردی سه بازیکن تیم ملی یعنی مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش ربط داده اند.

ابهام بزرگ | چرا فقط شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان موافق حضور اسکوچیچ هستند؟

انتخاب های عجیب در تیم ملی و شائبه پکیج بندی بازیکنان توسط برخی دلالان و خبرنگارانی که اسکوچیچ را روی نیمکت تیم ملی نشاندند باعث شده تا شدت تقاضاها برای اخراج اسکوچیچ بیشتر شود و این موضوع به طور تلویحی توسط میرشاد ماجدی نیز تائید شد.

اما نکته جالب در این بین شنا بر خلاف جریان آب دو بازیکن حاشیه دار تیم ملی یعنی شجاع خلیل زاده و محمدجسین کنعانی زادگان است. این دو بازیکن به خوبی می دانند که اگر هر مربی دیگری روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند، شانسی برای حضور در تیم ملی ندارند و در گذشته نیز در 8 سال حضور کارلوس کیروش در رده ملی ایران، نتوانستند در هیچ دوره ای در جام جهانی حاضر باشند و امروز در حالی از این فرصت به وجود آمده هیجان زده اند و سرود سلام فرمانده را با چاشنی طعنه می خواندند که در گذشته نه چندان دور به واسطه مشکلات منشوری قادر به همراهی تیم ملی نبودند اما به لطف همان لابی رسانه ای قوی یا به تعبیر دیگر مافیای فوتبال ایران که اسکوچیچ را به نیمکت تیم ملی رساند، کمیته انضباطی از خطای کنعانی زادگان عبور کرد تا مشکلی برای همراهی تیم ملی نداشته باشد.

 

هر چه که هست، اعتبار ایران در جام جهانی بسیار مهمتر از حضور دو بازیکن حاشیه دار در تیم ملی با مربیگری اسکوچیچی است که از همین حالا دست ها را مقابل هر سه تیم حاضر در گروه ایران در جام جهانی 2022 بالا برده است چرا که او از ترس گلباران شدن مقابل تیم ملی اروگوئه و آفریقای جنوبی، این بازیهای تدارکاتی عالی را رد کرد تا کمترین فشار متوجه کادر فنی تیم ملی در آستانه جام جهانی باشد و احتمالاً با همین شیوه و وقت کشی برای کمتر انجام دادن بازیهای تدارکاتی قصد دارد تا جام جهانی 2022، دوام بیاورد. اما فدراسیون فوتبال می بایست به فکر آبرو و اعتبار ایران در جام جهانی باشد که با این رویه احتمالاً به زنگ تفریح جام جهانی تبدیل خواهد شد.

در نهایت اینکه در عدم حمایت سایر ملی پوشان از اسکوچیچ و حمایت تنها دو بازیکن از این مربی، راز و رمزها نهفته است که بعدها عیان خواهد شد چرا که برخی بازیکنان فعلی تیم ملی که ارتباط ویژه با دلالان دارند، با توجه به افزایش قیمت مارکت خود به واسطه حضور در تیم ملی و جام جهانی، از همین حالا، سهم هایشان را بین ذی نفعان تقسیم کرده اند و به همین جهت هم هست که بازیکنانی را در اردوی تیم ملی می بینیم که بعضاً هرگز لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را نداشته و ندارند.

پی نوشت: نکته عجیب تر در خصوص این دو بازیکن اینکه در بین ملی پوشان فعلی تیم ایران، بسیاری از بازیکنان سابقه پوشیدن لباس تیم های استقلال و پرسپولیس را دارند اما تنها این دو بازیکن هستند که همچنان با تملق و حماسه سرایی از دوران حضورشان در پرسپولیس، سعی در دلربایی و بازسازی راه های بازگشتشان به پرسپولیس را در زمانی که پیشنهاد جدی در جیب نداشتند، دارند. ظاهراً این دو بازیکن حساب ویژه ای بر روی موج رسانه ای قرمز که از بازیکنان پرسپولیس برای حضور در تیم ملی حمایت می کند، باز کرده اند و حضور در جام جهانی برایشان آنقدر حیاتی است که نه دلشان می آید برای تثبیت حضورشان در تیم ملی از دلارهای عربی دل بکنند و به پرسپولیس بازگردند و نه آنقدر از نیمکت تیم ملی و حضورشان در جام جهانی مطمئن هستند که مثل یک بازیکن عادی، فقط به فوتبالشان فکر کنند و نه مسائل دیگر!!

 

برنامه بازیهای ایران در جام جهانی 2022

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید