کد خبر:38245
پ

ابقای اسکوچیچ سوژه طنز رسانه های جهان شد + عکس

رسانه انگلیسی ورلد ساکر و اکیپ فرانسه با ابراز تعجب از بازگشت اسکوچیچ به روی نیمکت تیم ملی ایران، این موضوع را دستمایه طنز خود در خصوص فوتبال ایران کرد.   ابقای اسکوچیچ سوژه طنز رسانه های جهان شد + عکس ترجمه متن فرانسوی اکیپ : فدراسیون فوتبال ایران بعد از برکناری دراگان اسکوچیچ به […]

رسانه انگلیسی ورلد ساکر و اکیپ فرانسه با ابراز تعجب از بازگشت اسکوچیچ به روی نیمکت تیم ملی ایران، این موضوع را دستمایه طنز خود در خصوص فوتبال ایران کرد.

 

ابقای اسکوچیچ سوژه طنز رسانه های جهان شد + عکس

ترجمه متن فرانسوی اکیپ : فدراسیون فوتبال ایران بعد از برکناری دراگان اسکوچیچ به دلیل عدم صلاحیت بعد از 6 روز دوباره از تصمیمش برگشت و این مربی کروات به سمتش برگرداند.

 

نشریه برزیلی: ایران تصمیم باورنکردنی قبل از جام جهانی گرفت!

نشریه معتبر «اوله» برزیل در گزارشی نوشت: فدراسیون فوتبال ایران در تصمیم باورنکردنی در کمتر از یک هفته از برکناری دراگان اسکوچیچ این مربی کروات را دوباره به سمت مربیگری تیم ملی برگرداند.

 

عاملین ابقای اسکوچیچ که احتمالاً در پکیج بندی بازیکنان در تیم ملی ذی نفع هستند و با حداکثر لابی توانستند نظر کمیته فنی را وتو کنند امروز در جایگاهی قرار دارند که هرگز نمی توانند در این فوتبال پست و مقامی به دست بیاورند چرا که رزومه و سابقه آنها در این پرونده به خصوص به قدری مخدوش شد که ادامه کار برای آنها در آینده بسیار محدود خواهد بود.

به واقع میرشاد ماجدی با خود چه فکری کرده که با رقم زدن این افتضاح، در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده است. شاید او به اسکوچیچ این قول را داده که در صورت انتخاب شدنش همچنان او روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست اما در غیر اینصورت باید منتظر تغییرات احتمالی باشد و برای نسوزاندن بلیط خود برای ادامه کار با مربی که عامل بی نظمی در تیم ملی بود، همچنان حکم به استمرار حضور او روی نیمکت تیم ملی داده شد.

نکته طنز این ماجرا فقط آن قسمتی که آقایان ابتدا خودشان به سراغ تغییر سرمربی رفتند و حتی باب مذاکره با نفراتی همچون علی دایی را نیز باز کردند و با نامهایی همچون کیروش، قلعه نویی و نکونام هم بازی شد اما وقتی دورهایشان را زدند و حتی با افشین قطبی نیز مذاکره کردند اما وقتی متوجه شدند هیچکس در این شرایط حاضر به پذیرش مسئولیت تیم ملی در جام جهانی نیست، بار دیگر به گزینه ای که از نظر آقایان اخراجی بود، بازگشتند! آیا وقتی در یک سازمان، رئیس یک کارمند زیر مجموعه ش را اخراج می کند و کارمند فوق به واسطه توصیه نهادی بالاتر از رئیس، در سمت خود ابقا می شود، آن رئیس نزد آن کارمند اخراجی و دیگر کارمندان اعتبار دارد؟ بدون شک امروز با این تصمیم احمقانه، فوتبال ملی ایران بی اعتبار ش و اینگونه به سوژه طنز رسانه های جهان تبدیل شده است …

 

این بازگشت تحقیرآمیز نه تنها جایگاه فوتبال ایران را نزد اسکوچیچ پائین آورد بلکه سوژه طنز رسانه های بین المللی شد. در هر صورت برای فدراسیونی که شخصی غیرموجه همچون میرشاد ماجدی مسئولیت آن را بر عهده دارد، باید هم فردی همچون اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی اش بنشیند و اگر غیر از این بود، باید تعجب می کردیم.

 

در پایان آقایانی که احتمالاً در جام جهانی دیگر روی صندلی های خود نیستند و پاسخگوی تصمیم احمقانه خود در این خصوص نیستند آیا حاضرند در این شرایط به این پرسش پاسخ دهند که با وجود ایجاد شکاف و دو دستگی عمیق بین بازیکنان تیم  ملی و موضع گیری مستقیم چند ملی پوش علیه اسکوچیچ، اکنون چطور می توان به موفقیت تیم ملی با این شرایط امیدوار بود؟ آیا مهدی طارمی که یک برگ برنده برای تیم ملی محسوب می شود حاضر است برای اسکوچیچ همان بازیهایی را انجام دهد که برای پورتو انجام داد؟ آیا اسکوچیچ حاضر است ستاره های تیم ملی را که علیه ش کودتا کردند، همچنان در تیم ملی نگه دارد ؟

 

هر چه که هست، ابقای اسکوچیچ پس از اعلام نظر واضح کمیته فنی و بزرگان تیم ملی، یک تصمیم احمقانه با پشت صحنه ای کثیف بود که بعدها اسناد این خیانت افشا خواهد شد که چطور شد که اینطور شد!!

 

این روزها هر روز بیشتر از دیروز واقعیات در خصوص دلالی در مورد حضور بازیکنان و مربیان کروات در فوتبال ایران افشا می شود(پیشتر وینگو بگوویچ به دلیل دلالی از هرگونه فعالیت در فوتبال ایران محروم شده بود) و در تازه ترین نمونه رادوشویچی که از پرسپولیس سالانه 300 هزار دلار دریافت می کرد، با مبلغ 50 هزار دلار به تیمی در کرواسی پیوست و احتمالاً همین سناریو در خصوص اسکوچیچ نیز تکرار شود و پس از افتضاحی که در جام جهانی رقم خواهد زد، با مبلغی کمتر از 50 هزار دلار مجبور به مربیگری در رده های پائین کرواسی باشد و هر شب از خاطراتش روی نیمکت تیم بزرگ ایران برای فرزندان و نوه هایش تعریف کند!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید