کد خبر:15091
پ

آیا نقطه قوت پرسپولیس در فینال به پاشنه آشیل سرخ ها تبدیل می شود؟

پرسپولیس با حامد لک عملکرد خارق العاده ای را تا اینجای کار از خود بر جای گذاشته است به طوری که حامد لک در بازیهای گروهی که درون دروازه پرسپولیس ایستاد و 3 بازی یک هشتم، یک چهارم و نیمه نهایی هرگز در جریان بازی دروازه ش باز نشده و دو گلی که دریافت کرده […]

پرسپولیس با حامد لک عملکرد خارق العاده ای را تا اینجای کار از خود بر جای گذاشته است به طوری که حامد لک در بازیهای گروهی که درون دروازه پرسپولیس ایستاد و 3 بازی یک هشتم، یک چهارم و نیمه نهایی هرگز در جریان بازی دروازه ش باز نشده و دو گلی که دریافت کرده مقابل التعاون و النصر از روی نقطه پنالتی بوده است که این موضوع، اعتماد به نفس لک را در بازیها بالاتر برده است.

 

آیا نقطه قوت پرسپولیس در فینال به پاشنه آشیل سرخ ها تبدیل می شود؟

آیا نقطه قوت پرسپولیس در فینال به پاشنه آشیل سرخ ها تبدیل می شود؟

 

عادت خوب گل نخوردن در جریان بازی و فشار روانی بعد از دریافت گل

گل نخوردن پرسپولیس در جریان بازی یک نقطه مثبت بزرگ برای این تیم محسوب می شود اما شاید همین نقطه مثبت بزرگ به پاشنه آشیل این تیم از نظر روانی در فینال تبدیل شود. بازیکنان پرسپولیس و به طور خاص حامد لک که تاکنون شرایط دریافت گل در جریان بازی را تجربه نکرده اند اگر در بازی فینال گلی از اولسان دریافت کنند، آنگاه با این شرایط و مواجهه با آن کمی بیگانه خواهند بود.

 

نکته آماری که در مورد پرسپولیس وجود دارد این است که اگر این تیم گل اول بازی را دریافت کند، در جریان بازی قطعاً برنده نخواهد بود و اگر گل اول بازی را به ثمر برساند، قطعاً بازنده آن بازی نبوده است و حال اگر پرسپولیس در دیدار مقابل اولسان یک گل در جریان بازی دریافت کند و کادر فنی نتواند بازیکنان را از لحاظ روحی برای بازگشت به بازی مدیریت کند، کار برای این تیم بسیار سخت خواهد شد.

این اتفاق پیشتر در بازی پرسپولیس مقابل الهلال رخ داده بود. جایی که پرسپولیس با برانکو عملکرد خیره کننده ای از خود بر جای گذاشته بود و با اطمینان کامل پای به آن بازی معروف گذاشت اما به واسطه دریافت گل اول از عمر خربین، به یکباره شیرازه این تیم از هم پاشید و نتوانستند مقابل الهلال ده نفره کاری از پیش ببرند و گلهای بعدی را دریافت کردند.

 

حال باید منتظر ماند و دید آیا کادر فنی پرسپولیس بر روی این مسئله روانی با بازیکنان پرسپولیس کار کرده که در صورت دریافت گل، چه واکنشی نسبت به ادامه مسابقه داشته باشند یا خیر؟

 

وقتی سید جلال نیمکت نشین در بازیهای آسیایی در فینال فیکس شد

نکته دیگری که شاید برای اولین بار پرسپولیس در فینال تجربه کند، محک جدی سید جلال حسینی 39 ساله مقابل مهاجمین و هافبک های توانمند اولسان خواهد بود. تا اینجای کار در لیگ برتر پرسپولیس 4 بازی انجام داده که تنها یکبار دروازه ش باز شده اما مهاجمین و بازیکنان تیمهایی که پرسپولیس مقابل آنها به میدان رفته،  قابل قیاس با بازیکنان اولسان هیوندایی نیستند و شاید باگ خط دفاعی پرسپولیس در این بازی شناسایی شود چرا که سید جلال حسینی 39 ساله به طور قطع دیگر طراوت و انرژی دوران جوانی اش در چنین دیدارهای سنگینی را ندارد و یحیی نیز در بازیهای قبلی لیگ قهرمانان آسیا به سبب بالاتر بودن سطح بازیکنان حریف از سطح بازیکنان لیگ برتر، معمولاً او را نیمکت نشین می کرد و شجاع خلیل زاده در بازی حاضر می شد و در معدود دفعاتی که او به میدان رفت، پرسپولیس مقابل الدحیل گل خورد و به سبب عدم توانایی مهار ادمیلسون پرجنب و جوش، سید جلال 39 ساله در بین دو نیمه تعویض شد.

بازی پرسپولیس و اولسان مسلماً مهمترین و جدی ترین چالش سید جلال حسینی در خط دفاعی این تیم خواهد بود چرا که دیگر خبری از بازیکن جانشین در تیم نیست و او می بایست تا انتها در این بازی سنگین به میدان برود و خروجی کار مشخص نیست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید