کد خبر:29762
پ

آیا مدال طلای جواد فروغی در المپیک پس گرفته می شود | فرصت 72 ساعته به ایران

نشریه کره‌ای «تایمز» در گزارشی عنوان کرد که «جین جونگ او»، ورزشکار مرد رشته تیراندازی اهل کشور کره جنوبی و دارنده چهار مدال طلا و دو نقره المپیک، به کسب مدال طلا توسط جواد فروغی، در بخش تپانچه بادی 10 متر، واکنش نشان داد و این «رسوایی» را فاجعه‌ای برای جامعه جهانی و کمیته بین‌المللی […]

نشریه کره‌ای «تایمز» در گزارشی عنوان کرد که «جین جونگ او»، ورزشکار مرد رشته تیراندازی اهل کشور کره جنوبی و دارنده چهار مدال طلا و دو نقره المپیک، به کسب مدال طلا توسط جواد فروغی، در بخش تپانچه بادی 10 متر، واکنش نشان داد و این «رسوایی» را فاجعه‌ای برای جامعه جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک دانست.

این نشریه جمعه، 30 ژوئیه، نوشت، که «جونگ‌ او» ضمن انتقاد از برگزارکنندگان این رقابت‌ها عنوان کرد:«چگونه یک تروریست می‌تواند مقام اول بزرگ‌ترین رویداد ورزشی را به دست آورد؟‌ این پوچ‌ترین و مضحک‌ترین چیز است.»
در این گزارش به حضور جواد فروغی 41 ساله، یکی از اعضای سابق سپاه پاسداران‌ ایران که در لیست گروه‌های تروریستی است، در المپیک توکیو اشاره شده است.

در روزهاى گذشته، سازمان ورزشی حقوق بشری «اتحاد برای نوید» خواستار تعلیق اعطای این مدال و دیگر مدال‌های احتمالی به اعضای سازمان‌های سیاسی و نظامی ایران شد.

«اتحاد برای نوید» سازمانی است که پس از اعدام نوید افکاری، گشتی‌گیر سابق تیم ملی ایران، به منظور دفاع از حقوق بشر ورزشکاران ایرانی تاسیس شد.

در بیانیه‌ای که سازمان «اتحاد برای نوید»، شنبه 24 ژوئیه 2021، خطاب به کمیته بین‌المللی المپیک فرستاده، چنین آمده است که «اعطای مدال طلای المپیک به جواد فروغی، تیرانداز ایرانی، نه تنها فاجعه‌ای برای ورزش ایران بلکه برای جامعه جهانی و به ویژه اعتبار کمیته بین‌المللی المپیک است.»

«اتحاد برای نوید» در بیانیه خود خاطرنشان کرد که در اوایل سال جاری نیز به کمیته بین‌المللی المپیک نامه نوشته و به آنها در مورد احتمال حضور نظامیان و حتی سیاستمداران ایرانی تحت عنوان نمایندگان ورزش ایران هشدار داده بوده است، و با این وجود مقامات این سازمان اما هرگز برای جلوگیری از این عمل، اقدام نکردند.

این سازمان نیز خواستار رسیدگی فوری کمیته بین‌المللی المپیک به این قضیه و بازپس‌گیری این مدال تا زمان تکمیل تحقیقات است.»

گفته می شود کمیته المپیک به جواد فروغی فرصت 72 ساعته داده تا عدم عضویتش در سپاه پاسداران و سوریه را ثابت کند در غیر اینصورت مدال طلای او احتمالاً پس گرفته خواهد شد.

نصب و راه اندازی اینترنت ماهواره ای

دیدگاه کاربران 12 دیدگاه
  • زهرا 8 آوریل 2022 / 1:35 ق.ظ

    فعلا که طلا تو موزه ی آستان قدس رضوی کشورمونه‌. تا کور شود هر آن کس که نتواند دید

  • مسعود افتخار 2 آگوست 2021 / 5:13 ب.ظ

    بسیار جالب است این دول غربی که همه تروریست وچپاول گر هستند دور هم جمع می‌شوند وکشورهایی را که بامنافع آنها در تضاد هستند تروریست می‌نامند و تحریم میکنند و سازمان های الکی بین‌المللی را هم برای این منظور بوجود اورده اند تا در زمان مقتضی از آنها استفاده نمایند مثل سازمان ملل، npt و غیره مضحک است خودشان تا بن دندان به سلاحهای اتمی مسلح هستند و دیگران منع وتحریم میکنند. خودشان منشأ تروریسم هستند آنوقت سپاه پاسداران انقلاب را که تنها نیرویی است که با تروریسم جهانی مبارزه میکند تروریسم می نامند. اگر قرار است مدال های تروریست ها را بگیرند اول باید مدال های امریکا،انگاستان،فرانسه آلمان را بگیرند. یادمان نمی‌رود که چه جنایاتی در زمان جنگ هشت ساله با ایران کردند ودر حال حاضر با عراق ،سوریه ،افغانستان ، فلسطین و یمن دارند چکار میکنند
    جالب است خودشان رسماً اعلام کردند ما داعش را بوجود اوردهام آنوقت ما را تروریسم می‌نامند. فقط باید توی دهان آنها زد.

  • بهروز 2 آگوست 2021 / 5:13 ب.ظ

    من نمی دانم جدایی ورزش از سیاست فقط برای قلدرهاست واقعا ننگ بر این به اصطلاح حامیان حقوق بشر باد که مملکت خودشون رو راحت می فروشن بازم گلی به گوشه جمال بیگانگان

  • کوروش 2 آگوست 2021 / 3:03 ب.ظ

    غصه مدال و برجام و المپیک و نخورید عوضش پیروزی و باباش گلات کردن

    • کاظمی 2 آگوست 2021 / 5:44 ب.ظ

      به قول محمود آب رو بریز اونجا که میسوزه

    • وحید 2 آگوست 2021 / 5:52 ب.ظ

      هنوز میسوزیا بد جور

    • سعید 2 آگوست 2021 / 6:16 ب.ظ

      تو بسوز ما گلات میکنیم زنده باد پرسپولیس راستی در غارها باز شده

    • ایرانی 2 آگوست 2021 / 7:42 ب.ظ

      سلام گور بابای پیروزی الان بحث ملی هست

  • منا 2 آگوست 2021 / 1:13 ب.ظ

    تروریست امریکا وهمه متحدان شند به خدا اگه این مدال پس گرفته بشه دیگه هرگز برجام را در خواب هم نمیبینید اینا بدونید که ابطال این ندال دقیقا مفهوم ابطال برجام را خواهد داشت

    • کامبیز 2 آگوست 2021 / 9:25 ب.ظ

      با اینکه من مخالف سیاست بازی هستم اما با حرف شما موافقم

    • ناشناس 2 آگوست 2021 / 11:07 ب.ظ

      منا معلومه که نفست ازجای گرمیه واوضات توپه البته خداروشکر ولی با برجام کارت نباشه اجازه بده چیزی هم برای ما بماسه!!!!!

    • علی 4 آگوست 2021 / 10:25 ب.ظ

      گ وز چه ربطی به شقیقه داره.؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید