کد خبر:41565
پ

آیا ایران مقابل تیم های استکبار در جام جهانی له شد؟

انتشار مصاحبه ای از سردار فدوی در خصوص نتیجه بازی ایران و آمریکا، موجی از انتقادات را در خصوص ادبیات مقامات سیاسی و نظامی در حوزه فوتبال به دنبال داشته است. عده ای معتقدند همین اظهارنظرهای غیرمسئولانه و سوالات بی ربط سیاسی خبرنگاران نزدیک به نهادهای امنیتی و نظامی ایران در کنفرانس خبری سرمربی تیم […]

انتشار مصاحبه ای از سردار فدوی در خصوص نتیجه بازی ایران و آمریکا، موجی از انتقادات را در خصوص ادبیات مقامات سیاسی و نظامی در حوزه فوتبال به دنبال داشته است.

عده ای معتقدند همین اظهارنظرهای غیرمسئولانه و سوالات بی ربط سیاسی خبرنگاران نزدیک به نهادهای امنیتی و نظامی ایران در کنفرانس خبری سرمربی تیم ملی آمریکا باعث افزایش فشار روانی بر روی ملی پوشان ایران شد که در نهایت نتیجه را مقابل تیم ملی آمریکا واگذار کرد.

واکنش محمود صادقی به صحبتهای سردار فدوی

آقایانی که از مدتها پیش برای بهره برداری لازم از نتیجه یک مسابقه فوتبال و سرپوش گذاشتن بر روی ناکامی های خود در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حساب باز کرده بودند، در حوزه ورزش و به طور خاص فوتبال ایران در جام جهانی هم به نوعی شکست خوردند.

نکته جالب اینکه نه از قبل شروع مسابقات جام جهانی و نه قبل بازی تیم ملی مقابل انگلیس و آمریکا و نه بعد از شکست ایران مقابل آمریکا شاهد اظهارنظرهای تحقیرآمیز از سمت مقامات رسمی دو کشور آمریکا و انگلیس علیه ایران نبودیم(حتی با وجود تحقیر 6 گله مقابل انگلیس) اما در سمت مقابل مقامات ایرانی ظاهراً به قدری غرق در نتیجه این دو بازی مقابل دو تیم استکبار جهانی شده بودند که حتی طرح تعطیلی امروز در صورت پیروزی و صعود تیم ملی مقابل آمریکا مطرح شده بود تا مشخص شود این اتفاق تا چه حد برای کشوری که غرق در انواع بحران های سیاسی و اجتماعی است، مهم بوده و هست.

در انتها توجه شما را به رفتار جوانمردانه ورزشکاران آمریکایی جلب می نمائیم. افرادی که نه مسلمان هستند و نه اسوه های اخلاقی مثل حضرت علی (ع)، پوریای ولی، آقا تختی و … دارند اما پس از شکست دادن حریفان ایرانی به قدری خاضعانه با آنها برخورد کرده و می کنند که باید عرق شرم بر روی پیشانی برخی مسئولین در ایران بنشیند. اگر دولتهای کشورها با یکدیگر مشکل دارند، این موضوع هیچ ارتباطی به ملت ها ندارد. به طور مثال امروز اگر تیم ملی ایران، توانسته بود آمریکا را شکست دهد، خبری از له شدن ملت این کشور نبود همانطور که ملت ایران امروز با باخت مقابل آمریکا له نشدند. البته شاید برخی دولت ها با برد و باخت های اینچنین له شوند ولی ملت ها هرگز له نمی شوند…

در ادامه صحبتهای جردن باروز آمریکایی را می بینید که 12 بار ایرانی ها را در فینالهای مختلف کشتی شکست داده است.

این هم واکنش مهاجم تیم ملی آمریکا پس از شکست دادن ایران:

بازیکنان ایران غرور و عشق زیادی به مردم‌شان نشان دادند

▫️تیموتی وه‌آ :همیشه [بازی با ایران] برای من چیزی فراتر از فوتبال بوده است و دوست دارم عشقم را به این تیم فوق‌العاده [ایران] بفرستم. آنها غرور و عشق زیادی به کشور و احترام به مردم‌شان نشان دادند. با احترام، افتخار بود در زمینی بودم که چنین بازیکنان بزرگ و چنین بازیکنان الهام‌بخشی در آن حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید