کد خبر:17618
پ

آیا اکنون وقت خرید بیت کوین است | با 10 میلیون تومان چقدر بیت کوین می توان خرید؟

در روزهای اخیر صحبت از بیت کوین در بسیاری از محافل شنیده می شود، واحد ارز دیجیتالی که خیلی زود در حال رکوردشکنی است و البته این بازار پر ریسک هر لحظه امکان فروپاشی و سقوط قیمت را احساس می کند چرا که بسیاری از قدیمی های بازار بیت کوین این روزها در سمت فروش […]

در روزهای اخیر صحبت از بیت کوین در بسیاری از محافل شنیده می شود، واحد ارز دیجیتالی که خیلی زود در حال رکوردشکنی است و البته این بازار پر ریسک هر لحظه امکان فروپاشی و سقوط قیمت را احساس می کند چرا که بسیاری از قدیمی های بازار بیت کوین این روزها در سمت فروش به تازه واردهایی قرار دارند که اطلاعات چندانی از بیت کوین و آینده آن ندارند و تنها بر اساس شنیده هایشان در خصوص بیت کوین اقدام به خرید و فروش بیت کوین کرده اند. در ادامه به این موضوع می پردازیم که آیا اکنون وقت خرید بیت کوین است ؟  زمان انتهای چرخه بیت کوین کی از راه می رسد و … با بتاکاپ همراه باشید.

 

قیمت بیت کوین امروز

 

مفهوم بیت کوین به زبان ساده

 

آیا اکنون وقت خرید بیت کوین است | پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2025

آیا اکنون وقت خرید بیت کوین است | با 10 میلیون تومان چقدر بیت کوین می توان خرید؟

چه مقدار از بیت کوین جهان باقی مانده است؟

همانطور که پیشتر مفهوم و معنای بیت کوین را توضیح دادیم، این واحد ارز دیجیتالی از سال 2009 آغاز به کار کرد و تا امروز که 12 سال از عمر آن می گذرد، 18.56 میلیون بیت کوین استخراج شده که معادل 88.5 درصد از مجموع 21 میلیون بیت کوین ممکن محسوب می شود. با توجه به اینکه هر چه به مراحل جلوتر می رویم کش فرمول های حل مسائل بیت کوین سخت تر می شود و نظر به اینکه سرمایه گذاری در بیت کوین افزایش یافته و اینکه تنها 11 درصد از بیت کوین های کل برای ماین و استخراج باقی مانده به نظر می رسد اکنون زمان مناسبی برای خرید بیت کوین نباشد. کارشناسان تخمین زده اند برای استخراج همین 11.5 درصد از بیت کوین باقیمانده به 119 سال زمان نیاز است که همین موضوع نشانگر کند شدن روند استخراج از این به بعد است.

 

پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2025

اگرچه برخی کارشناسان معتقدند اگر روند کنونی ادامه پیدا کند، ارزش هر بیت کوین که امروز به 37000 دلار رسیده در سال 2025 به 550 هزار دلار می رسد. برخی نیز پیش بینی کرده اند قیمت بیت کوین تا انتهای سال 2323 به عدد 93 تا 137 هزار دلار خواهد رسید و موج تقاضای فعلی به واسطه همین پیش بینی ها هر روز بر رقم سرمایه گذاری در بیت کوین افزوده است. ارزش سرمایه گذاری کلی در بازار بیت کوین در حال حاضر 200 میلیارد دلار است و کارشناسان معتقدند سرمایه گذاری روی بیت کوین تا سال 2025 به عدد خیره کننده 3 تریلیون دلار خواهد رسید و موج تقاضا تا 4 سال دیگر برای خرید بیت کوین همچنان افزایشی خواهد بود.

 

آیا خرید بیت کوین توصیه می شود؟

در مجموع ورود به این بازار نوظهور که اقتصاد بسیاری از کشورها را تهدید می کند، در حال حاضر توصیه نمی شود چرا که این حباب تو خالی هر آن ممکن است خالی شود و بسیاری از کارشناسان با تردید نسبت به آینده ارزهای دیجیتال نگاه می کنند و از همین رو ورود بدون اطلاعات دقیق به خرید بیت کوین به هیچ وجه توصیه نمی شود. در صورتی که قصد ورود به دنیای بیت کوین و خرید بیت کوین را دارید نیاز است تا به علم تکنیکال مسلط باشید تا در کف قیمتی خریداری کرده و در اوج به فروش برسانید چرا که نمودار بیت کوین نیز مثل نمودار سهام و نمودار طلا و دلار طبق چارت های کلاسیک رفتار می کند و این روزها که در اوج گیری قیمت به سر می برد برای خرید پر ریسک محسوب می شود و شاید بهتر باشد کمی صبر کنید تا قیمت بیت کوین به فاز اصلاح و استراحت برود و آنگاه اقدام به خرید بیت کوین کنید.

 

با ده میلیون تومان چقدر بیت کوین می توان خرید؟

اگر فردی در حال حاضر با قیمت فعلی بیت کوین قصد داشته باشد با 100 میلیون تومان اقدام به خرید بیت کوین کند، 0.1 بیت کوین به کیف پول بیت کوینی او واریز می شود. فردی که بخواهد با 10 میلیون تومان با قیمت فعلی بیت کوین، وارد این بازار شود، 0.01 بیت کوین نصیبش می شود. در صورتی که برآوردها تا پایان سال محقق شود و قیمت هر بیت کوین به سطح 100 هزار دلار برسد. سرمایه فردی که  با 100 میلیون تومان وارد این بازار شده با نرخ دلار 26000 تومانی به 260 میلیون تومان می رسد و فردی که با 10 میلیون تومان وارد بازار شده سرمایه 26 میلیون تومانی خواهد داشت.

دقت داشته باشید که خرید بیت کوین در ایران از آن جهت ریسک دارد که نه تنها خریداران می بایست نگران افت و خیر قیمت بیت کوین باشند(چرا که همانطور که قیمت بیت کوین بالا می رود احتمال پائین امدن آن نیز وجود دارد مثل قیمت سهام) بلکه می بایست نوسان قیمت دلار را نیز پایش کنند در واقع دو فاکتور ریسک را می بایست برای حفظ سرمایه و افزایش آن زیر نظر داشته باشند. مضاف بر این ریسک تغییر در قانونی بودن خرید و فروش بیت کوین و امتناع صرافی ها از نقد کردن بیت کوین نیز به یکی دیگر از فاکتورهای ریسک برای خریداران بیت کوین در ایران تبدیل شده است. به همین منظور است که خرید بیت کوین برای بسیاری از کاربران در ایران توضیه نمی شود.

 

پولدارترین فرد جهان با بیت کوین

پولدارترین فرد جهان که از بیت کوین میلیاردر شده اریک فینمن است که 100 بیت کوین با قیمت 1000 دلار در سال 2011 در اختیار داشت و تا سال 2018 آن را به 450 بیت کوین رساند و با قیمت فعلی 16.5 میلیون دلار سرمایه از بیت کوین به دست اورده است.

 

سازنده بیت کوین کیست؟

سازنده بیت کوین ساتوشی ناکاموتو از ژاپن است که به واسطه این اختراع جدیدش به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شده است.

 

مدت زمان و برق مصرفی استخراج یک بیت کوین

مدت زمان مورد نیاز برای استخراج بیت کوین 10 دقیقه است که به برق 72 تراوات ساعتی نیاز دارد.

 

لیست کشورهایی که بیشترین بیت کوین را استخراج کرده اند

آمریکا

رومانی

چین

اسپانیا

ژاپن

سوئیس

کره جنوبی

ایران

چین در حال حاضر دو سوم از hash rate های جدید برای کشف جواب های معادلات تازه بیت کوین را در اختیار دارد.

 

علت بالا رفتن قیمت بیت کوین چیست؟

علت بالا رفتن قیمت بیت کوین تقاضای زیاد برای خرید این ارز دیجیتال است که به نوعی اولین ارز دیجیتال محسوب می شود.

 

برای خرید بیت کوین به کجا مراجعه کنم؟

با توجه به قانونی بودن خرید و فروش بیت کوین در ایران،، برای خرید بیت کوین می توانید به صرافی های مجازی که اینکار را انجام می دهند مراجعه کنید و یا مستقیماً با خرید تجهیزات استخراج بیت کوین مستقیماً به استخراج بیت کوین بپردازید.

 

 

 

 

کلیدواژه : بیت کوین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید