کد خبر:34971
پ

آنچه پرونده گل گهر را با پرونده نود ارومیه متفاوت می کند چیست؟

در ساعات گذشته جریان خبری هماهنگی با پوشش حکم کمیته انضباطی مبنی بر برائت تیم نود ارومیه بابت استفاده از بازیکن غیرمجاز، سعی در تحت تاثیر قرار دادن رای نهایی استیناف در این خصوص دارد. جالب اینکه رسانه های مذکور هیچ ارتباطی به گل گهر ندارند و وابسته به تیمی ثالث است که در این […]

در ساعات گذشته جریان خبری هماهنگی با پوشش حکم کمیته انضباطی مبنی بر برائت تیم نود ارومیه بابت استفاده از بازیکن غیرمجاز، سعی در تحت تاثیر قرار دادن رای نهایی استیناف در این خصوص دارد. جالب اینکه رسانه های مذکور هیچ ارتباطی به گل گهر ندارند و وابسته به تیمی ثالث است که در این پرونده ذی نفع نیست!

 

آنچه پرونده گل گهر را با پرونده نود ارومیه متفاوت می کنید چیست؟

 

اما نکته واضح و مشخص در تفاوت پرونده نود ارومیه و پرونده های مشابه با پرونده بازیکن غیرمجاز گل گهر اینکه، اولاً در موارد مذکور جعلی رخ نداده بود اما در خصوص پرونده گل گهر، ارسال ایمیل جعلی محرز است و مسئول فدراسیون فوتبال با استناد به دریافت این ایمیل جعلی کارت بازی اریک بوکوم را صادر کرده است. حال دو سوال مطرح می شود که این ایمیل جعلی را چه فرد یا افرادی و نزدیک به کدام باشگاه ارسال کرده اند؟ اگر پلیس فتا تشخیص داده باشد که ایمیل های جعلی از سمت افراد نزدیک به باشگاه گل گهر ارسال شده، جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی ماند و باشگاه گل گهر به جهت تلاش برای فریب فدراسیون قطعاً محکوم خواهد بود همانطور که کمیته انضباطی با قاطعیت و استناد به گزارش پلیس فتا این حکم را صادر کرد.

اما اگر باشگاه گل گهر در جریان ایمل های جعلی نیز نبوده و این ایمیل های جعلی از طریق ایجنت بازیکن به فدراسیون فوتبال ارسال شده باشد نیز باز هم نافی خطای باشگاه گل گهر در این پرونده نیست چرا که با مسجل شدن ایمیل های جعلی، مسئول روابط بین الملل فدراسیون فوتبال تبرئه خواهد شد زیرا او با فرض اصالت ایمیل، کارت بازی اریک بوکوم را صادر کرده است و حال اینکه این اصالت نقض شده، در نتیجه تقصیری متوجه او نخواهد بود اما در همین حین وقتی باشگاه گل گهر مقصر شناخته می شود که پس از بازی این تیم مقابل استقلال و افشاگری مستندی که در برنامه فوتبال برتر در خصوص غیرمجاز بودن بازیکن مذکور منتشر شد، آنها دانسته و با اگاهی کامل به این موضوع باز هم از این بازیکن در بازی مقابل پیکان و سپاهان استفاده کردند تا مورد عدم اطلاع این باشگاه از غیرمجاز بودن بازیکن نقض شود این در حالی است که در مورد پرونده نود ارومیه، چنین موردی وجود نداشته و باشگاه نود ارومیه با توجه به استعلام فدراسیون فوتبال از فیفا و اشتباه در تاریخ باز شدن پنجره نقل و انتقالات، مجوز بازی بازیکن غیرمجاز نود ارومیه را صادر کرده بود و هیچ جعلی رخ نداده بود.

 

نتیجه اینکه به نظر نمی رسد کمیته استیناف رای کمیته انضباطی را که با استناد به گزارش دقیق پلیس فتا صادر شده، نقض کند چرا که مسئولین باشگاه گل گهر با مشاوره غلطی که از برخی افراد معلوم الحال، در مخمصه ای افتاد که خودش این مخمصه را ایجاد کرد. شاید اگر پس از بازی استقلال، این باشگاه از اریک بوکوم مقابل پیکان و سپاهان استفاده نکرده بود، امروز با استناد به عدم آگاهی از ایمیل جعلی، به سادگی تبرئه شده بود و هیچ امتیازی از این تیم کسر نمی شد و به تیم های دیگر اضافه نشده بود اما اصرار مسئولین این تیم به تکرار اشتباهی محرز، کار دست آنها داد.

 

سوال اساسی از باشگاه گل گهر این است که چرا با وجود محرز شدن غیرمجاز بودن بازیکن گابنی، همچنان در بازیهای بعدی به او بازی داد؟ آیا مثلاً فردی که مبلغی پول به اشتباه به حسابش واریز شود و ابتدا متوجه نشود و این پول را خرج کند ولی پس از مدتی به وی اطلاع داده شود این اشتباه رخ داده و محرز باشد، فرد مذکور مجاز است همچنان از پولی که متعلق به وی نیست استفاده کند؟ آیا آنجا نیز می تواند اینطور استدلال کند که مقصر مسئول بانکی بوده که به اشتباه پول را به حساب او واریز کرده ؟  پس تکلیف اطلاعرسانی که به وی بابت اشتباه رخ داده، انجام شده چه می شود؟

 

باشگاه گل گهر به خوبی می داند در این قضیه چه اتفاقی افتاده اما قصد دارد با کمک مافیای رسانه ای یک تیم که اصلا ذی نفع در پرونده نیست، تیری در تاریکی برای بازپسگیری امتیازات از دست رفته بیاندازد تا هم خودش در جدول رده بندی بالا بیاید هم امتیازات اضافه شده به دو تیم مدعی دیر کسر شود که خوشایند تیم ثالثی است که رسانه هایش این روزها کاسه داغتر از آش شده اند!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید