کد خبر:32227
پ

آقای گل محمدی ! رادوشویچ از اتباع ایرانی است؟

این روزها بحث بر سر بازیکنان خارجی داغ داغ است و هواداران پرسپولیس و البته برخی پیشکسوتان این تیم با مشاهده عملکرد خیره کننده کوین یامگا بازیکن فرانسوی و جدید استقلال، بر شدت اعتراضات خود به مسئولین فدراسیون بابت قانون منع جذب بازیکن خارجی برای پرسپولیس بیشتر کرده اند.   آقای گل محمدی ! رادوشویچ […]

این روزها بحث بر سر بازیکنان خارجی داغ داغ است و هواداران پرسپولیس و البته برخی پیشکسوتان این تیم با مشاهده عملکرد خیره کننده کوین یامگا بازیکن فرانسوی و جدید استقلال، بر شدت اعتراضات خود به مسئولین فدراسیون بابت قانون منع جذب بازیکن خارجی برای پرسپولیس بیشتر کرده اند.

 

آقای گل محمدی ! رادوشویچ از اتباع ایرانی است؟

البته به طور واضحی قانون در این خصوص نظر خود را اعلام کرده و استقلال به واسطه نداشتن پرونده محکومیت قطعی در فیفا و پرسپولیس به واسطه داشتن پرونده محکومیت قطعی (کالدرون) شرایط متفاوتی را تجربه می کنند و انتقادی از این حیث متوجه فدراسیون فوتبال نیست و اعتراضات سازماندهی شده توسط چند فرد معلوم الحال که پیشتر نیز در باشگاه پرسپولیس سمت داشته اند، اهداف دیگری را دنبال می کنند.

اما شاید اگر قرار بر اعتراض باشد، بهتر است هواداران پرسپولیس به سرمربی تیم خود یعنی یحیی گل محمدی اعتراض کنند که در دو فصل اخیر مهر تمدید بر قرارداد رادوشویچ زده است. رادوشویچی که جز سفت کردن پیچ های نیمکت پرسپولیس کار خارق العاده دیگری برای پرسپولیس نکرده و تنها در یک مقطع کوتاه پس از جدایی بیرانوند توانست به عنوان دروازه بان فیکس در پرسپولیس بازی کند که اتفاقاً عملکرد چندان خوبی هم از خود بر جای نگذاشت.

اینکه چه اصراری بر پرداخت دلاری به این بازیکن نیمکت نشین نزد مربیان پرسپولیس است، بر ما پوشیده است چرا که بر طبق اعلام برخی رسانه ها او رقمی بالغ بر 650 هزار دلار با پرسپولیس قرارداد بسته است و این رقم برای پرداخت به یک گلر نیمکت نشین بسیار گزاف به نظر می رسد چرا که یک گلر آینده دار می توانست با مبلغی به مراتب پائینتر در پرسپولیس حضور پیدا کند و رقم دلاری که به رادو پرداخت می شود، صرف جذب یک بازیکن خارجی با کیفیت در پرسپولیس شود.

 

متاسفانه در سالهای اخیر به واسطه نزدیکی دلالان به پرسپولیس بازیکنان بی کیفیت فراوانی در پرسپولیس بازی کرده اند که می توان به بازیکنان اوکراینی و ماریو بودیمیر و رادوشویچ که توسط برانکو به پرسپولیس امدند اشاره کرد یا از جونیور براندائو و اوساگونا و استوکسی نام برد که هرگز در حد و اندازه های لیگ ایران نبودند. اما در طرف مقابل در سالهای اخیر بازیکنان با کیفیتی همچون تیام، جبارف، میلیچ، دیاباته، پاتوسی، یامگا و رودی ژستد با کارنامه درخشان و از مسیر ایجنت های رسمی بین المللی وارد این باشگاه شدند و بازیکنی مثل بودروف که کاپیتان تیم ملی بلغارستان محسوب می شد نیز تنها به دلیل شیوع کرونا دیگر حاضر به بازگشت به ایران نشد و کارش با این تیم به اتمام رسید در مابقی موارد، اکثر بازیکنان خارجی که به استقلال آمدند از کیفیت بالایی برخوردار بودند.

 

در نهایت اینکه شاید اگر قبل از وضع قانون منع ورود خارجی ها به فوتبال ایران، قرارداد رادوشویچ تمدید نشده بود و به جای او یک بازیکن خارجی مجرب و با کیفیت جذب شده بود، امروز هواداران پرسپولیس از وضعیت تیمشان گلایه نمی کردند.

گفتنیست بر طبق اخبار رسیده، باشگاه پرسپولیس توافقات نهایی خود با کیروش استنلی بازیکن سابق سپاهان را انجام داده و منتظر پرداخت طلب کالدرون و باز شدن پنجره نقل و انتقالات خود برای نهایی کردن این انتقال است. در ادامه نگاهی داشته ایم به خریدهای خارجی پرسپولیس در چند فصل اخیر که رد پای دلالی در بسیاری از آنها دیده می شود.

 

کلیدواژه : پرسپولیس

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • کوروش 27 اکتبر 2021 / 8:32 ق.ظ

    آل بابا مسعود !!! شرم و حیا هم خوب چیزیه

  • ناشناس 26 اکتبر 2021 / 9:01 ب.ظ

    هر چند این متن بوی جهتگیری خاصی میدهد ولی بحث سر همان قانون مسخره فدراسیونه شما که حجم پروندهاتون توی فیفا خیلی سنگینتر از پرسپولیسه. حالا کیه نفهمه عالم و ادم میخوان هر طوری شده قهرمانی امسال به هر ترفندی به استقلال بدن.کاشکی فوتبالی قهرمان میشدید.

    • میعاد 26 اکتبر 2021 / 9:13 ب.ظ

      این قانون مسخره رو بابا مسعودتون برای چفت و بست کردن برنگشتن استراماچونی گذاشت . مثلا برای صرفه جویی در بیت المال ولی الان باید دو برابر بهش بیشتر پول بدن . در ضمن کدوم حجم پرونده های ما بیشتره توی فیفا ؟ انقد بابا مسعود بدهیاتونو گردن گرفته ظاهراً طلب برانکو و بودیمیر و کالدرون رو فراموش کردید . از قدیم الایام هم همیشه پرسپولیس بیشتر به خارجیا بدهکار بوده . از مانوئل ژوزه بگیر بیا تا کالدرون . انقد که پول دلالی دادید برای بازیکنای بنجل و تهشم کل پول بازیکنا رو دادید اگه یه کم حساب شده خرید خارجی میکردید اینطوری توی گل نمیموندید. اینجاس که میگن گذر پوست به دباغ خونه میفته . اون قانونو گذاشتید الان مثه خر توش گیر کردید چون دوره تون تموم شده و وزارت عوض شده. دیگه بابا مسعودی نیست که شبانه بدهیاتونو بده . البته بابا حمید داره میده بدهی کالدرون انقد جیغ بنفش کشیدید ولی دیگه این تو بمیری از اون تو بمیریا نیست . یامگا و ژستد رو فقط توی دربی ببین چه میکنن با فرشاد فلجی و بلال . واقعاً روی چه حسابی دارید به رادوشویچ به دلار پول میدید ؟ نه خداییش

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید