کد خبر:33058
پ

آقای مجیدی بهانه ممنوع | عقبگرد استقلال به دوران فکری با سیستم و بازیکنان اشتباه

استقلال فرهاد مجیدی در سومین بازی پیاپی لیگ بیست و یکم باز هم مساوی کرد تا بار دیگر هواداران این تیم مایوس شوند و رقبای آنها خوشحال از عدم نتیجه گیری استقلال.   آقای مجیدی بهانه ممنوع | عقبگرد استقلال به دوران فکری با سیستم و بازیکنان اشتباه اگرچه کادر فنی و عوامل باشگاه استقلال […]

استقلال فرهاد مجیدی در سومین بازی پیاپی لیگ بیست و یکم باز هم مساوی کرد تا بار دیگر هواداران این تیم مایوس شوند و رقبای آنها خوشحال از عدم نتیجه گیری استقلال.

 

آقای مجیدی بهانه ممنوع | عقبگرد استقلال به دوران فکری با سیستم و بازیکنان اشتباه

اگرچه کادر فنی و عوامل باشگاه استقلال سعی دارند علت بازی ضعیف امروز تیمشان را به تصمیم ناگهانی سازمان لیگ مبنی بر ابطال مجوز بازی ژستد و یامگا ربط دهند اما کیست که نداند این موارد تنها بهانه و سرپوشی بر ضعف کادر فنی استقلال در هفته های اخیر است که با انتخاب سیستمی اشتباه کارایی بسیاری از بازیکنان این تیم را پائین آورده است به طوری که آبی ها در خلق موقعیت و ارسال چند پاس ساده عاجزند و این موضوع ارتباطی به حضور یا عدم حضور ژستد یا یامگا ندارد.

 

اول اینکه در اتفاق. خ داده صد در صد قصور از سمت باشگاه استقلال بوده جرا که آنها نسبت به نلمه هفته گذشته سازمان لیگ بی اعتنا بودند و نتیجه این بی اعتنایی جلوگیری از بازی دو بازیکن خارجی این تیم شد.

در ثانی به طور واضحی در حرکات بازیکنان استقلال می ت ان دید که هیچ صمیمیتی و اتحادی بین آنها وجود ندارد و با عصبیت خاصی در حرکات آنها در زمین دیده می شود که منجر به کاهش کیفیت و عملمرد فنی فردی و تیمی آنها شده است.

یکی از عوامل اصای در به وجود آمدن بحران خودساخته استقلالی ها شخص فرهاد مجیدی است که با تصمیمات چکشی و قهری خود زمینه نیمکت نشینی یا جدایی چند بازیکن را فراهم آورده که همین مسئله منجر به ایجاد چنددستگی در این تیم شده که در نهایت عدم تمرکز بازیکنان در زمین، منجر به افت فنی این تیم شده است.

شاید بزرگترین اشتباه فرهاد مجیدی در فصل جازی، یارگیری نامتوازن در فصل نقل و انتقالات بود که امروز در ب خی پستها کمبود بلزیکن و در برخی دیگر ترافیک بازیکن باعث ایجاد نارضایتی در بین بازیکنان اسن تیم شده است. فیکس بازی کردن بازیکنان ضعیفی همچون وریا غفوری، آرش رضاوند و جعفر سلمانی در بازی های اخیر این تیم منجر به شروع پچ پچ های درون تیمی نزد بازیکنان این تیم شده که مجیدی و استقلال را در سراشیبی سقوط و اخراج قرار داده است.

اتفاقات امروز استقلال شباهت زیادی به اتفاقات فصل گذشته این تیم با محمود فکری دارد. جایی که محمود فکری با چند بازیکن تیم دچار مشکل شد و ایجاد چنددستگی در تیم منجر به بازی های بی کیفیت این تیم شده بود.

نکته جالب اینکه فکری نیز به اشتباه اصرار به اجرای سیستم 3-3-4 در استقلال داشت که هرگز با خصوصیات بازیکنان وقت استقلال سازگتر نبود و امروز مجیدی در حالی اصرار به استفاده از سیستم های سه دفاعه در استقلال دارد که هرگز ابزار پیاده سازی این سیستم ها را در استقلال در اختیار ندارد چرا که عملکرد ضعیف وریا غفوری و جعفر سلمانی در جناحین این تیم که هرگز در کارهای هجومی موفق ظاهر نبوده اند به اضافه نملیش فاجعه آرش رضاوند در میانه میدان که خلاقیت را در وسط زمین از استقلال گرفته، سیستم این تیم را بیشتر شبیه به 2-3-5 کرده تا 2-5-3!

مجیدی در حالی به این سیستم اصرار دارد که حتی یک بازیکن سرعتی در تیم فعلی اسن تیم دیده نمی شود. بازیکنان سرعتی از پیش نیازهای اصلی اجرای چنین سیستم هایی هستند که با اشتباه محاسباتی کادر فنی استقلال در نقل و انتقالات جذب این تیم نشدند.

 

در پایان فرهاد مجیدی با این رویه خیلی زود به سمت خروج از استقلال پیش می رود، چه بسا او در صورت ادامه لجاجت تاکتیکی خود و عدم ترمیم رابطه خود با بازیکنان حتی زودتر از نیم فصل از استقلال کنار گذاشته شود. چرا که همه بازیکنان با نظر خود او جذب یا جدا شده اند و سردار آجورلو نیز امکانات تمرینی و مالی متاسبی برای بازیکنان فراهم مرده و بهانه ای برای عدم نتیجه گیری وجود ندارد.گفتنیست گابریل پین دستیار ایتالیایی او نیز نشان داده نمی تواند کمک زیادی به تفکرات مجیدی کند و امروز مجیدی در منجلابی افتاده که خود برای استقلال ساخته بود.

 

نکته جالب اینکه در سمت مقابل یحیی گل مخمدی خیلی زود اشتباه خود در انتخاب سیستم 3 دفاعه را متوجه شد و با بیرون گذاشتن رضا اسدی که عامل  کندی خط میانی پرسپولیس بود و همچنین بازگشت به سیستم های 4 دفاعه، بار دیگر بازیهای مقتدرانه پرسپولیس در چند فصل اخیر را در فاز هجومی مقابل صنعت نفت به نمایش گذاشت. آیا کادر فنی استقلال نیز سرانجام  اشتباهات تاکتیکی خود را متوجه می شود و ستاره های رو به افول این تیم دوباره اوج می گیرند؟

 

 

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • کوروش 25 نوامبر 2021 / 11:41 ق.ظ

    بنظرم مشکل بازی استقلال از نبود هافبک دفاعی و هافبک طراحه شما نگاه کنید هر تیمی که نتیجه گرفته هافبک های وسط و طراح حرفه ای و قوی داشته این هافبک ها هستن که وینگرها و مهاجما رو راه می اندازن و بازیشون به چشم میاد تو استقلال از زمانی که علی کریمی از تیم رفته بدلیل اینکه جایگرین درستی تا الان گرفته نشده بازیش دچار مشکل شده و از بازیکنای فعلی هرکسی و میزاره وسط جواب نگرفته و نخواهد گرفت چون نمیتونن کار علی کریمی و بکنن در نتیجه هم وینگرها و هم مهاجما بازیشون خراب میشه ( غفوری و سلمانی و ارسلان و آزادی و قاسمی نژاد و … ) و از طرفی هر موقع استقلال با 3 مهاجم بازی کرده تونسته نتیجه بگیره مثل دوره استرا دو مهاجم که مکمل هم باشن باید بازی کنن

  • رضا 24 نوامبر 2021 / 10:01 ب.ظ

    باید صبر کرد. اما امروز شاهد توهین مجیدی به مربی هستیم که ۳ قهرمانی استقلال در لیگ برتر مدیون اوست. و این پایان مجیدی است از نظر اخلاقی. در ضمن فرهاد آلترناتیو پوپولیستی بود که طراحی شد توسط بابا مسعود برای خاموشی اعتراضات درباره استرا ماچونی و به جای تبدیل شدن به فرصت الان به تهدید تبدیل شده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید