کد خبر:32060
پ

آقای غفوری چه کسی به شما گفته پنالتی زن هستید؟

وریا غفوری روز گذشته در بازی مقابل هوادار باز هم پنالتی از دست داد تا برای لحظاتیف هواداران استقلال را در استرس ناکامی در اولین بازی فرو ببرد. نکته جالب در خصوص وریا غفوری اینکه او در طول 3 فصل گذشته بیش از تعداد انگشتان یک دست برای استقلال پنالتی از دست داده اما همچنان […]

وریا غفوری روز گذشته در بازی مقابل هوادار باز هم پنالتی از دست داد تا برای لحظاتیف هواداران استقلال را در استرس ناکامی در اولین بازی فرو ببرد. نکته جالب در خصوص وریا غفوری اینکه او در طول 3 فصل گذشته بیش از تعداد انگشتان یک دست برای استقلال پنالتی از دست داده اما همچنان کاندید شماره 1 برای زدن پنالتی است!

 

آقای غفوری چه کسی به شما گفته پنالتی زن هستید؟

آقای غفوری چه کسی به شما گفته پنالتی زن هستید؟

در حالی که هواداران استقلال با پنالتی های شیخ دیاباته تقریباً خیالشان از بابت گل شدن پنالتی راحت بود؛ دیاباته از مجموع 14 پنالتی که برای استقلال زد تنها 1 مورد را خراب کرد که امار فوق العاده ای برای او محسوب می شد اما وریا غفوری از مجموع 15 پنالتی که برای استقلال زده 7 مورد را از دست داده که عملکردی فاجعه برای او و استقلال محسوب می شود.

هر چه که هست مشخص نیست چه کسی به وریا غفوری اعلام کرده که او پنالتی زن قهاری است که کادر فنی استقلال نیز بدون توجه به سابقه بد غفوری در نواختن پنالتی ها همچنان او را کاندید زدن پنالتی های استقلال می کند.

غفوری که به طور کاملاً 50-50 ضربات خود را به سمت دروازه حریف روانه می کند، در امار گل کردن پنالتی هایش نیز تقریبا 50 درصد از پنالتی هایش را خراب کرده است تا نشان دهد یک پنالتی زن حرفه ای در فوتبال مدرن امروز نیست.

او که با استرس بالا و دورخیز غیراستاندارد برای زدن ضربات پنالتی اقدام می کند، بر خلاف بسیاری از پنالتی زن های قهار فوتبال جهان، با شوت، پنالتی های خود را اجرا می کند و این در حالیست که بسیاری از پنالتی زن های فوتبال جهان با یک بغل پای محکم و دقیق، دروازه حریف را نشانه می گیرند.

نگاه های غیرحرفه ای و مداوم غفوری به سمت دروازه و دورخیز زیاد او همگی نشان از استرس بالای او برای زدن ضربات پنالتی است که عمدتاً 50-50 زده می شوند.

به نظر می رسد فرهاد مجیدی هر چه زودتر می بایست فکری به حال این وضعیت تیمش بکند چرا که ادامه این روند در بازیهای مهم، مطمئناً گریبان استقلال را خواهد گرفت. نرخ گل نشدن پنالتی های استقلال در چند فصل اخیر به طور غیرطبیعی بالا بوده و این مورد به خوبی نشان می دهد که یک پنالتی زن مطمئن و حرفه ای در این تیم وجود ندارد که کار به کاپیتان استقلال برای زدن پنالتی سپرده می شود.

 

پی نوشت: در فوتبال جهان نفراتی همچون فرانچسکو توتی و ده روسی پنالتی های خود را با شوت محکم به سمت دروازه حریفان می کردند که عمدتاً نیز به گل تبدیل می شدند اما تفاوت پنالتی های آنها با غفوری در این بود که با ارتفاع و دور از دسترس دروازه بان شوتهای خود را به سمت دروازه روانه می کردند که حتی در صورت پرش دروازه بان در جهت توپ نیز قادر به مهار آن نبودند. هر چه که هست، دقت شوت قدرتمند کمتر از بغل پا در پنالتی ها است و اگر هم بازیکنی اقدام به زدن پنالتی با شوت می کند، می بایست از تبحر و دقت بالایی در این تکنیک برخوردار باشد.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • رضا 22 اکتبر 2021 / 7:25 ق.ظ

    پنالتی های استقلال را بدهند ارسلان مطهری بزنه. هم انگیزه آقای گلی داره و دقتش میره بالا. هم مهاجمه و چارچوب شناس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید