کد خبر:31916
پ

آغاز دوران افول پرسپولیس | بدون سلطانی فر هرگز!

تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته در یک نمایش پرانتقاد، شکست تحقیرآمیزی را مقابل الهلال عربستان تجربه کرد تا آخرین امید وزارت خانه مسعود سلطانی فر برای قهرمانی یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به یاس تبدیل شود.   آغاز دوران افول پرسپولیس | بدون سلطانی فر هرگز! پرسپولیس در حالی شب گذشته با نتیجه […]

تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته در یک نمایش پرانتقاد، شکست تحقیرآمیزی را مقابل الهلال عربستان تجربه کرد تا آخرین امید وزارت خانه مسعود سلطانی فر برای قهرمانی یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به یاس تبدیل شود.

 

آغاز دوران افول پرسپولیس | بدون سلطانی فر هرگز!

آغاز دوران افول پرسپولیس | بدون سلطانی فر هرگز!

پرسپولیس در حالی شب گذشته با نتیجه 3 بر 0 نتیجه را واگذار کرد که از چند روز پیش، بازی را به الهلال باخته بود. در جایی که مسئولین این تیم به دنبال مقصر یا مقصران احتمالی این شکست در داخل و خارج می گشتند و از متهم کردن اسکوچیچ به عدم همکاری با باشگاه پرسپولیس برای بازی دادن یک نیمه ای به ترابی و سرلک گرفته تا کارشکنی خیالی عربستانی ها در اعزام کاروان این تیم(مشخص شد سهل انگاری از سمت مسئولین پرسپولیس بوده است) و مطرح کردن اتهامات عجیب علیه داور اردنی که قرار بود این بازی قضاوت کند و در نهایت اعتراض به شرایط میزبانی عربستان و …

 

در واقع در تمام این مدت، مسئولین و کادر فنی پرسپولیس خود به خوبی می دانستند با بضاعتی که تیمشان در خط دفاعی دارد، حریف مهاجمین گردن کلفت الهلال نخواهند شد و از همین جهت، از چند روز قبل شروع به جوسازی و معرفی مقصرین احتمالی شکست کردند.

یکی از اعضای پرادعای کادر فنی پرسپولیس(مطهری) که با تمسخر گروه استقلال، گروه پرسپولیس در مرحله گروهی را گروه مرگ خوانده بود احتمالاً امروز از گفته خود سخت پشیمان شده است چرا که تیم های گروه مرگ یعنی الوحده و پرسپولیس به ترتیب با 5 و 3 گل توسط تیم های عربستانی بدرقه شدند تا مشخص شود معیار حضور در گروه مرگ، صرفاً صعود تیمها از گروهشان نیست چرا که در گروه های ساده، امتیاز گیری راحت تر است و در گروه مرگ که سطح تیم ها به هم نزدیک تر است، گرفتن امتیاز سخت تر می شود و به همین دلیل نیز از گروه استقلال تنها یک تیم صعود کرد.

شاید امروز وقت آن باشد تا حمید مطهری که خود را مغز متفکر پرسپولیس فعلی می داند چند خطی در خصوص نمایش ضعیف این تیم حتی پس از دریافت گل اول، صحبت کند. به جای عوام فریبی و گول زدن هواداران پرسپولیس از چرایی بازی دادن به جلال حسینی 40 ساله و نیمکت نشینی علیرضا ابراهیمی و نعمتی حرف بزند و در نهایت از تاکتیک پرسپولیس در این بازی بگوید که جز اوت دستیف هیچ تاکتیک دیگری در زمین مشاهده نشد که این اتفاق مشابه اتفاقی بود که در دربی اخیر رخ داد و کادر فنی تیم پرسپولیس که بن بست تاکتیکی رسیده بود، بدون حتی یک موقعیت گل، بازی را با شکست مقابل استقلال به پایان رساند.

امروز برخی بازیکنان و اعضای کادر فنی پرسپولیس از کمبودها در این تیم به عنوان علت ناکامی خود مقابل الهلال صحبت می کنند اما به واقع چه کمبودی احساس کردند؟ امروز که مشخص شده وزارت ورزش قص داشته به طور غیرمستقیم طلب کالدرون را از طریق فدراسیون فوتبال پرداخت کند، آقایان چه صحبتی برای هواداران خود دارند آیا باز هم از کمبود منابع مالی می گویند؟ آیا حقوق و دستمزد بازیکنان معوق شده یا از امکانات تمرینی و زمین تمرین مناسبی بهره مند نبودند؟ آیا حریف تمرینی مناسب نداشتند که توجیه در شرایط مسابقه نبودن را برای این شکست مطرح می کنند (سه بازی دوستانه سنگین در آستانه بازی با الهلال، برای قرار گرفتن بازیکنان این تیم در شرایط مسابقه، کافی به نظر می رسید) آیا آن روز که با نتیجه 3 بر 1 از سد سپاهان در بازی دوستانه گذشتند، این مسائل را مطرح کردند و از کمبودها گفتند؟  امروز با شفاف سازی فدراسیون فوتبال مشخص شد که کارشکنی از سمت عربستانی ها در کار نبوده و این سهل انگاری مسئولین پرسپولیس بود که باعث تاخیر یک روزه در رسیدن کاروان پرسپولیس به عربستان شد.

 

همه این مسائل را هم کنار بگذاریم، پرسپولیس آرامشی را که در دوران سلطانی فر احساس می کرد دیگر احساس نمی کند چرا که اگر مسعود سلطانی فر در راس کار بود، با لابی گسترده در سطح امور خارجه دو کشور ایران و عربستان به هر ترتیب ممکن، مانع از تاخیر پروازی پرسپولیس می شد و حال اینکه همین تاخیر پروازی، ضربه سنگینی به آمادگی روحی روانی و جسمانی بازیکنان پرسپولیس وارد کرد تا شاهد بدترین نمایش بازیکنان این تیم در چند سال اخیر باشیم.

 

به نظر می رسد بدون مسعود سلطانی فر، دوران افول پرسپولیس آغاز شده و این تیم می بایست کم کم بازی بدون پشتوانه وزارت ورزش را تجربه کند.

 

پی نوشت: تاریخ در مورد تمدید قرارداد ناگهانی یحیی گل محمدی قضاوت خواهد کرد که چرا در این مقطع این تمدید اتفاق افتاد …

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید