کد خبر:38087
پ

آخرین تلاش یاران اسکوچیچ برای ابقای کروات بله قربان گو!

شب گذشته همانطور که انتظار می رفت، آخرین تیر در ترکش حامیان مربی بله قربان گوی تیم ملی رها شد و باید به انتظار نشست و دید آیا فدراسیون فوتبال، اسکوچیچ را برکنار می کند یا تبعات مخالفت با نظر کمیته فنی را که با اکثریت قاطع رای به برکناری اسکوچیچ دادند، می پذیرد و […]

شب گذشته همانطور که انتظار می رفت، آخرین تیر در ترکش حامیان مربی بله قربان گوی تیم ملی رها شد و باید به انتظار نشست و دید آیا فدراسیون فوتبال، اسکوچیچ را برکنار می کند یا تبعات مخالفت با نظر کمیته فنی را که با اکثریت قاطع رای به برکناری اسکوچیچ دادند، می پذیرد و مرد کروات در تیم ملی ابقا می شود.

آخرین تلاش یاران اسکوچیچ برای ابقای کروات بله قربان گو!

پس از شایعات در خصوص برکناری اسکوچیچ، کمیته فنی فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه داد و خروجی این جلسه برکناری اسکوچیچ و عدم صلاحیت کارلوس کیروش برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی بود. البته ساعاتی بعد کامرانی فر دبیر فدراسیون فوتبال در رسانه ها ظاهر شد و مدعی شد، کمیته فنی نظرش را گفته و تصمیم گیری در خصوص برکناری یا ابقا در نهایت بر عهده فدراسیون فوتبال و شخص میرشاد ماجدی است.

همین مسئله کافی بود تا سرکرده باند حامیان اسکوچیچ در تیم ملی (سردار آزمون) به صورت تصویری در برنامه ملیجک اسکوچیچ (میثاقی) حاضر شود و آخرین دفاع خود از اسکوچیچ را مقابل میلیون ها بیننده انجام دهد. آزمون که سعی می کرد دو دستگی در بین بازیکنان در تیم ملی را انکار کند، با نیش و کنایه به دوستان و هم بازیان خود در تیم ملی به جلسه مخفیانه برخی ملی پوشان با وزیر ورزش اشاره کرد و از عبارت زیرآب زنی برای این جلسه که در جهت منافع ملی ترتیب داده شود، استفاده کرد. او در ادامه با ادبیاتی خاص سعی در مظلوم نمایی به نفع اسکوچیچ بر آمد که به واقع نیز این مربی مظلوم بوده و هست و مشکل اصلی اطرافیان و حلقه قرمزی است که به دور او کشیده شده و بازیکن به وی تحمیل می کنند وگرنه در بدترین حالت، سطح فنی اسکوچیچ با بهترین مربی ایرانی حال حاضر لیگ ایران، هم تراز است.

 

در پایان باید به آزمون و دار و دسته باند قرمز تیم ملی یادآور شد یک پایان تلخ بهتر از یک تلخی بی پایان است و چه بهتر که هر چه سریعتر با مربی که برای شان و شخصیت خود ارزش قائل نبود و بازیکنان خاطی را با توصیه در تیم ملی حفظ می کرد، خداحافظی صورت گیرد. پس از اینکه جایگاه تیم ملی تا حرمسرا برای برخی بازیکنان پائین آمد، اینبار شاهد حراج جایگاه تیم ملی به صورت پکیجی بودیم که بازیکنانی به تیم ملی دعوت می شدند که در تیم باشگاهی خود نیمکت نشین و حتی سکونشین بودند و با ضعیف ترین عملکرد به یکباره سر از تیم ملی در می آوردند. به واقع تا قبل از حضور جعفر سلمانی در استقلال، چه کسی او را می شناخت ؟ اما اسکوچیچ با دعوت ناگهانی از این بازیکن وی را بر سر زبانها انداخت و پس از آن هرگز به تیم ملی دعوتش نکرد. چطور باور کنیم، فرشاد فرجی و کمال کامیابی نیا به دلایل فنی به تیم ملی دعوت می شدند در حالی که در تیم باشگاهی خود عمدتاً نیمکت نشین بودند و یا تیم باشگاهی مذکور عملکرد دفاعی خوبی نداشت. چطور باید دعوت از علیرضا بیرانوند با نمایش فاجعه در فصل گذشته را بپذیریم که اگر مربی مثل کیروش در راس کار بود، بیرانوند انتخاب صدم او هم نبود. چطور باور کنیم دستیار جناب اسکوچیچ شب بازی با لبنان اردو را ترک کرده و در کنسرت خواننده مشهور شرکت می کند؟ آیا همین سردار آزمون فردی نبود که پس از انتخاب اسکوچیچ، علیه او موضع گیری کرد؟ چطور می شود وقتی این مربی در مقابل درخواست های او برای ترک اردو نرمش نشان می دهد، به یکباره مواضع عوض می شود؟ آزمون در رپرتاژ آگهی شب گذشته فوتبال برتر که برای اسکوچیچ ترتیب داده شده بود به طعنه به رامین رضائیان و علیرضا جهانبخش متلک انداخت که مواضعشان عوض شده اما از طارمی که موضعش در مقابل کیروش عوض نشد، تعریف و تمجید کرد. حال سوال اینجاست چطور شد که موضع آزمون در خصوص اسکوچیچ عوض شد ؟

 

طبیعتاً خود اسکوچیچ بهتر از هر فردی می داند با رزومه ضعیفی که داشت، مربی کوچکی برای نیمکت بزرگ تیم ملی ایران بود و برای حفظ این نیمکت و جایگاه حاضر بود هر نوع باجی را به سردبیران برخی رسانه های معلوم الحال و مجریان برنامه های مشخص و بازیکن و … بدهد که فقط این نیمکت را حفظ کند و این موضوع در راستای منافع تیم ملی نبود و نیست. اما حقیقت ماجرا این است که دوران حضور مربی بله قربان گو روی نیمکت تیم ملی به سر آمده است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید