کد خبر:43096
پ

آتش استقلال بر جان نفت MIS | تیم ساپینتو مدعی قهرمانی شد

از هفته نوزدهم لیگ برتر، دقایقی قبل بازی دو تیم استقلال و نفت MIS با نتیجه 3 بر 1 به سود آبی پوشان تهرانی به پایان رسید تا سومین پیروزی پیاپی استقلالی ها آنها را موقتاً به صدر جدول لیگ برتر برساند. آمار پاس گل و گلزنی چشمی، رضاوند و مهری در استقلال در این […]

از هفته نوزدهم لیگ برتر، دقایقی قبل بازی دو تیم استقلال و نفت MIS با نتیجه 3 بر 1 به سود آبی پوشان تهرانی به پایان رسید تا سومین پیروزی پیاپی استقلالی ها آنها را موقتاً به صدر جدول لیگ برتر برساند.

آمار پاس گل و گلزنی چشمی، رضاوند و مهری در استقلال

در این بازی ریکاردو ساپینتو به دلیل محرومیت در کنار استقلالی ها نبود اما کادر فنی آبی پوشان که ترکیب اصلی خود را پیدا کرده، بدون دغدغه در این بازی حاضر شد که نتیجه آن سه گل زیبا و چندین موقعیت گل مناسب بود که با بی دقتی مهاجمین استقلال به گل تبدیل نشد.

استقلال در این دیدار که حاکم مطلق بازی از نظر فنی بود، در همان دقایق ابتدایی توسط آرش رضاوند احیا شده به گل رسید. آبی پوشان در ادامه با یک نمایش دلپذیر و روان مقابل تماشاگران خودی نشان دادند به خوبی با تاکتیک ساپینتو مچ شده اند و بازیکنان پس از گذشت 19 هفته از لیگ، توانایی اجرای کامل شرح وظایف خود در سیستم 3-3-4 را دارند.

نقش کلیدی و مهم در این بین را آرش رضاوندی ایفا می کند که به عنوان هافبک تهاجمی استقلالی ها این روزها ایفای نقش می کند و با گل ها و پاس گل های خود ساپینتو را از جذب یک هافبک بازیساز بی نیاز کرده است.

به واقع باید گفت هماهنگی خوب ایجاد شده بین سه هافبک میانی استقلال یعنی روزبه چشمی، سعید مهری و آرش رضاوند یکی از دلایل اصلی موفقیت های سریالی استقلالی ها است و در کنار این موضوع نباید از احیای مجدد مهدی قایدی غافل شد که در این بازی دو گل به ثمر رساند . اگرچه قایدی یک پنالتی را از دست داد و چندین موقعیت گلزنی را با اشتباه در ارسال پاس، هدر داد اما حرکات او در پست وینگر چپ برای استقلال به کابوس حریفان تبدیل شده است.

با مصدومیت دروازه بان استقلال، دروازه بان سوم این تیم وارد زمین شد و همین مسئله آبی پوشان را در نیمه دوم به سمت تاکتیک دفاع و ضد حمله سوق داد که اتفاقاً در اجرای این تاکتیک نیز موفق بودند و مهاجمین این تیم بارها از کمند آفساید گیری مدافعین نفت فرار کردند اما در زدن ضربات نهایی بی دقت بودند.

روی هم رفته می توان گفت ساختار و شکل بازی استقلال به گونه ای شده که حالا می توان گفت تیم ساپینتو در قامت یک تیم مدعی است. جدای از نتیجه این تیم در سه بازی اخیر نمایش مطلوبی از خود ارائه کرده است و با توجه به مصاف تیم های بالا جدولی با یکدیگر و به طور خاص دیدار حساس سپاهان و پرسپولیس، آبی پوشان می توانند به قهرمانی مجدد در لیگ برتر امیدوار باشند.

در این دیدار جذاب نباید از بازی جوانمردانه تیم رضا عنایتی گذشت که به جای یک نمایش بزدلانه و دفاع اتوبوسی بازیکنانش را با شجاعت در ورزشگاه آزادی به میدان فرستاد که می توانستند در چند نوبت دروازه استقلال را باز کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید